Friday, June 30, 2006

Tillbaka i Sverige + Värstings-duell


Så var man tillbaka i Sverige, med vanliga tecken å, ä, ö. Jag vet att jag varit borta ganska länge, har haft underbara tre veckor, vilat upp mig, shoppat en massa (jag e galen, en ren shoppoholic, kan nästan inte gå ur en affär utan en ny påse i handen). Blivit helt galen i ROXY & Victoria Beckham plagg (this will ruin me). Köpt två nya par Beckham-jeans & 4 toppar, sen massa Roxy plagg. 8 nya par skor är också inhandlade...tihi... Tänker dock inte göra en lista på allt inköpt som min kära Jennifer (besök hennes blogg -> http://jennifers-confessions.blogspot.com), hade tagit mucho plats. Vet inte hur helgen blir, alla försöker dra med mig ut på alla håll, tyvärr kan jag inte dela mig ://

Har massa angelägenheter att fixa efter min frånvaro, mer om dessa en annan gång dock, har inte riktigt tid idag, plus att jag tänker skriva lite om värstingsmatchen som börjar kl. 17.00 idag. Först dock kommentera Sverige-Tyskland. Jag höll på Tyskland. Som jag skrev innan så tror jag att Tyskland kan vinna hela VM, Sverige höll absolut inte Tysklands spelklass, därför förlora de också. Ikväll kommer dock bli en hård match för Tyskland mot Argentina. Många håller just på Argentina som slutvinnare, dock inte jag. Lahm med sin snabba löpning, Ballack med sin aggresivitet, Podolski (förövrigt nr.1 Paris Hilton's lista över snyggaste fotbollshunkarna, där Freddie har en 2:a plats, se artikeln på: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,849511,00.html) med sin nyfunna precisitets-slipning och Klose med sin pricksäkerhet ihop med en klockren Lehmann i mål och Kehl i ett bra mittfältsjobb ihop med Schweinsteiger, Frings, Schneider, Metzelder och som första byte mot slutet en pigg Neuville =) Jag håller tummarna!
Michael Ballack

Sebastian Kehl

Miroslav Klose
Philipp Lahm

Lukas Podolski & Michael Ballack Lukas Podolski
puSS,
xXxVickanxXx







No comments: