Thursday, July 20, 2006

Flygbokningar + hotellbokningar + bilbokningar

Först och främst ska jag ge ris till Alexandra Färd som inte uppdaterar sin blogg så jag får veta vad som händer i hennes liv... ;P

Dagen idag har spenderats till stor del på internet (förutom mellan 12.30-18.00 som man stekte på stranden med Pitten & Kattis) . Har fixat flygbokningar, hotellbokningar och bilbokningar inför min Round-Trip (Tyskland: Berlin, Stuttgart, Hinterzarten, Freiburg, Köln - Italien:
Predazzo, Val di Fiemme - Schweiz: Einsiedlen, Zürich - Polen: Krakow, Zakopane, Warszawa - Österrike: Innsbruck - Storbritannien: London). E dock sååå långt ifrån klar. Flyger ju ner själv, sen ska jag efter några dagar plocka upp Evaflygplatsen i Zürich på väg till Val di Fiemme. Detta har jag dock hunnit boka:

  • Flyg Köpenhamn-Berlin
  • Flyg Berlin-Stuttgart
  • Flyg Köln-Krakow
  • Hotell Köln, Express by Holiday INN****, riktigt fint hotell, som jag fick ett superpris på iom mitt AmExBlue kort =)
Vad gäller bil så blir det antingen en Mercedes C 220 CDi eller en Audi A4, inte bestämmt mig än. Vill helst ha Mercan, men den kostar en del mer, så får se. Kvar att boka:

  • Hotell Hinterzarten
  • Hotell Predazzo
  • Hotell Einsiedeln
  • Hotell Zakopane
  • Flyg Innsbruck
  • Flyg London
  • Flyg hem
  • Flyg till Eva, Köpenhamn-Zürich
Ska iväg ochmta Mary Sturup kl. 11.30 imorgon, så ska sova nu :)
Och det första hon ska få se av Malmö är Skivlagret ;P

Jag ska nämligen köpa IDOL-OLA's CD "Given to Fly" (d.v.s. om den finns där för på deras hemsida hittar jag den inte =/) OK, han kanske inte är astrevlig mot alla ute och han är inte riktigt så snygg som han tror, men sjunga kan han och de låtar jag hört e jävligt bra (speciellt "Rain"), så det så! Jenny's kommentar under Falsterbo Horse Show veckan va dock asskön "IDOL-OLA det är ingen jävel som vill ha ditt nummer!" Kanske inte helt sant, men kommentaren va helt klockren just vid tillfället :)

Papsen hade förresten lite fina presenter med sig hem till mig =) En rosa kjol (den va lång, räckte nästan ända ner till knäna *internt skämt*), en Lonesdale-tröja & jättefina guldiga remsandaler *KäR*.

Sleep Tight!

puSS,
xXxVickanxXx