Saturday, July 29, 2006

Köpenhamn, 650 pics, Mary has left :(

Har precis lämnat av Mary flygplatsen :( Har haft en helt underbar vecka me henne här. På tisdag bär det av för min round-trip in Europe =) Shit vad jag skriver med svengelska, och nej Andréa, det finns nog tyvärr inget att göra åt det :// Idag har jag fixat cd's till Mary en me musik från veckan och en me foton som vi tagit, ca 650 pics har vi tagit...haha... helt crazy! Vaddå photo-holics?! Fullspäckad dag, först va jag på Get Nailed och fixa mina naglar, sen va vi inne i stan och gjorde sista shoppingen (Köpte en tröja & ett linne på Zara, båda Marinblåa, tror jag blivit kär i den färgen...tihi...). Avslutade med en Mocca ShakeMcDonald's (eller iaf Mary som blivit helt galen i dessa här ;P). Över till Köpenhamn's tripen vi gjorde i torsdags:

Bussen till Svågertorp gick i 20km/h, tur att vi hade spare-time, annars hade vi missat tåget! Hoppade av på Kobenhavns H kl. 13.37, började genast bege oss till Ströget. Mary frågade vad det fanns att se i Köpenhamn, hmm jag kan typ inget om staden utom Ströget, Fisketorvet, Den lilla sjöjungfrun, Slottet, Tivoli. Så det va ungefär vad som blev visat. Gick in occh ut i några affärer, bl.a. Hermès, e helt kär i deras väskor, men ja de kostar lite mucho =/ Köpte dock bara ett par jättefina örhängen, vilket jag tyckte va duktigt ;)

Vi tog däremot en MA
SSA foton, folk kolla ganska mycket på oss när vi flumma runt...hehe... De trodde nog att vi va fulla eller nåt ..haha.. Och stackars Mary fick mitt i allt springa in på Matas och köpa bindor, där vid den hyllan stod en ashet vakt, så d va lite pinsamt att välja, han valde dock att gå efter en liten stund när vi hade tagit lite olika paket fram och tillbaka...hehe... Hoppade in i en fontän gjorde vi också och bad en man ta foto på oss...haha... Vi behövde vägledning för att komma till den lilla sjöjungfrun (jag hittar dit i vanliga fall, men de bygger om och havsvägen va avstängd lixom :/), Mary skulle klättra upp och jag skulle ta foto, jag ville inte klättra för jag va rädd att ramla, men höll ändå på att halka på rumpan =P På vägen tillbaka tog vi en annan väg, stannade till på ett ställe och beställde goda smoothies och passade på att vila fossingarna lite. Sen när vi började gå igen, så ser vi i ögonvrån någon som börjar springa mot oss me nåt rött, blir asrädda och tror typ att han ska rycka väskorna från oss, men han springer förbi och visar sig vara SUPERMAN, så Mary skriker "Can we take a picture with you?!" Varpå han saktar ner och springer tillbaka till oss och vi får vårt efterlängtade foto...hehe... Stannar på vägen tillbaka åter för en Mocca Shake *LoL* (som sagt e Mary beroende). Innan vi va tillbaka på stationen så porra vi oss me en staty...haha... På stationen kollade ALLA på oss, vi flumma som fan, tror inte en endaste person trodde att va va nyktra...haha... Men så trötta va vi...hehe... På en reklam affisch fanns Faxe Kondi Light (Light Kondomer?? Och det är?!)

Fanns en ttefin fotoutställning precis innan Fisketorvet, asfina foton, som vi självklart också fotade =) Dock i egna versioner =D


Ja, tyvärr har jag massa att fixa och det hände egentligen inte så mycket i Köpenhamn mer än att vi hade grymt skoj =)


Hope You've Enjoy the Pics! =)

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Vicky M said...

läste inte ens på "brickan" vem det var...haha.. tack för infon darling!
puss