Tuesday, August 08, 2006

Hinterzarten sista dagen + Val di Fiemme/Predazzo

Känns lite skumt att skriva såhär i efterhand, men Italien har varit lugnt till skillnad frå sista tiden i Hinterzarten. Kofi (mitten) kom 2:a efter Georg Späth(vänster), han borde ha vunnit. Gregor Schlierenzauer (höger) kom 3a. Världen's sötaste va Kofi på presskonferanssen, han fick en fråga, kollade på mig börja fnittra istället för att svara, fick be om ursäkt och sen svara på frågan. Såklart såg jag inte detta själv, d.v.s. uppfattade det inte så, men flera som kommenterade detta efteråt. Jaja, över till kvällen. Obstlers x 5, ½ liters vinglas x 5 och e väldigt glad Vickan som sprang runt och jävlades me tyska flickor med att dra iväg me lite boys...haha... känns fjant att skriva här, typ ändå ingen som vet vem jag talar om, så låter bli riktigt mycket detaljer. Jag & Meg stack dock me vissa finnar till hotellet, sånna tyskor hängde efter oss och vi som va något överförfriskade, började typ båda två på vägen hångla me en av backhopparna...haha... Tjejerna höll på att dö...så grymt skoj.

Minns knappt hur jag kom hem, minns att det spöregnade, jag minns att jag väckte Dorota, jag minns att jag stängde av min väckarklocka som ringde kl. 08 (me tanke på att ja kom hem inte mycket tidigare), skulle upp och åka till Freiburg för att hämta vår hyrbil. SÅÅÅÅÅ sen! Skulle ju hämta Eva på flygplatsen i Zürich. Tillslut kom vi väg hämta Eva på flygplatsen typ 3½ timme försent *sorry gumman*. jag sa dock att det va mitt fel.

Sen fortsatte vi köra via min nya bostadsort Innsbruck till Italien och Val di Fiemme/Predazzo. Skulle varit framme ca 15, va framme 20...haha... Första jag för reda på av Fetti e att de (Österrikarna) bor någonstans i bergen, LÅÅÅNGT. Japp, jag va sååå besviken, speciellt när Fetti berätta att de skulle spela poker och dricka ölen de vann i Hinterzarten (enorma 10 liters dunkar), sen imoron bitti har de Krafft-trainung, så ingen utgång idag heller, klockan e dock sjukt mycket och vi ses jue i Einsiedeln imorn =) Schweiz då vill säga =) Just det vägen hit körde ja i mestadels ca 160-180km/h när jag en gång körde över 200km/h så sa Tad tll mig...haha... jag ba "va? fprt? ojdå!" kändes inte alls fort...haha.. Vet förresten inte vad hastighetsbegränsningarna i Österrike eller Italien e, jag bara kör...haha.. Tyskland har ju inga ;D
Ciao Ciao Italia!

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Vicky M said...

tack baby :***