Sunday, September 10, 2006

Varför jag läser andra BLOGGAR...

Bloggar e beroendefrkallande, helt ärligt. Jag checkar ett antal, varje gång jag e inne, oberoende på om det e en gng om dagen eller 10... Varför?

Alexandra Färd - Alexandra skriver så ärligt och oskuldsfullt, öppet. Hon e lite smågalen och bryr sig inte om hon gör bort sig, hon berättar om det istället :) Denna übersöta tjej skriver om allt som händer henne, främst på Stureplan, men även runt om.

Jennifer Sheard - Mode, Hästar, Tankar, Inside-grejjer, Godis-flicka, Partytös. I denna bloggen kan du aldrig förutspå om det kommer modetips, kändisskvaller eller bara vad som hänt henne under dagen. En av få bloggar jag läser som INTE handlar eller skrivs av Stureplan's folk. Sen uppdaterar hon ofta :)

Jessica Isaksson & Emilia Pavlovski - Min personliga favoritblogg. blev riktigt lessen när Emilia la ner sin blogg och ännu mer glad när dessa två Stureplans-töser slog ihop sina tagenttryckande fingrar i en gemensam blogg :) Den är personlig, välskiven och helt underbar. De skriver med en fingerfärdighet som ger det där lilla extra och får en att verkligen vilja läsa mer, ofta, vilket man även får :D

Kenneth Vasquez - Kenneth kallades för Stureplan's bloggkung, men just nu ligger denna blogg på ett minus för mig, Kenneth e väldigt politikintresserad och nu i valtider kan det bli lite mycket av den varan där, men han har lovat att allt snart återgår till det vanliga trevligt lättsamma och ytliga, underbart tycker jag, denna blogg är lite som en liten Aftonbladet med det viktigaste som e på G :)

Richard von Mingel - Jag citerar Andréa Lukic ur hennes krönika på Piccaboo "Det började så bra, vad hände?!?" Richard har dock lovat att åter bli en flitig bloggare, vi får se om han håller vad han lovar...

Sanna Bergendahl - Börja läsa den för två dagar sen, den e väldigt söt och öppen. LÄSVÄRD!

Stockholm Streetstyle - För att jag älskar kläder & mode, It's Fun, It's my Oxygen, It's Life!

Tjejer på Stureplan - Skrivs av tre tjejer, ingen aning vem dem e. En nyfunnen blogg för min del, men genast beroendefrmkallande, ligger bl.a. 3:a på Bloggtoppen och det med all rätt! Den e bara så klockren, ytlig, lättläst och helt enkelt bara så bra!

Viktor Barth-Kron - Gick från Piccaboo redaktör, till Web-programledare till Redaktör på Bingo Rimér's Moore. Och ja det har blitt en väldigt underhållande blogg, som Viktor själv kallar den "Till Tuttindustrins försvar"..kanske inte helt och hållet, men den e vä värd att besöka, för att läsa Viktor's upprörda eller ironiska texter :)

Enjoy!

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: