Tuesday, March 06, 2007

My 3 (or 4) Darlings gives me some Problems...

Det är kämpigt det här med mobiler. Ja, alltså, speciellt när man bor utomlands och reser mycket vilket innebär sjukt höga räkningar om man använder sin svenska Vodafone mobil. (förra månadens räkning efter 45 minuters samtal i utlandet och 39 minuters mottagna samtal i utlandet, därtill 8 skickade SMS. dryga 2000kr!). Ja, alltså har jag olika mobiler:

Mobil nr. 1: Motorola RAZR V3, österrikisk mo
bil by Telering, som för övrigt är ett skitbolag, som jag bara bråkar med, för de tycker en jävla massa grejjer om mitt ringande. T.ex. att jag ringer förmycket!! Hallååå? Vill de inte tjäna pengar eller? Bråkar hela tiden med dem om att jag ska få roaming i utlandet, vilket jag inte har, så så fort jag är utanför Österrike's gränser så går det bara att ringa nödsamtal, och inga SMS kan tas emot, så när jag återvänder till Österrike efter en utlandvistelse så får jag ca 50st nya SMS i inkorgen... Men gillar min överblingade mobil mucho :)

Mobil nr.2: Sharp GX25 Ferrari Special Edition, som är en svensk mobil. ÄR dock alltid på och med. Fungerar alltid som är ett stort plus, alltså med det menar jag att dens roaming fungerar i alla länder, sen att räkningarna är därefter... Denna mobil är min saviour och går alltid att lita på, eller ja Vodafone går alltid att lita på, så ja ibland stämmer uttrycket, dessto dyrare dessto bättre...

Mobil nr. 3: LG Kg225 Special Edition, polsk mobil. Den är en Sweetheart, kan man kalla en mobil för det? Och dens väckarklocka med Every Breat You Take, är lovely att vakna till :) ja, denna kan jag, sjukt liten och helrund, svart och med handmålat glitter (asså inte jag som gjort det utan just det som Special Edition står för). I'm just in Love with it.

Mobil nr. 4: Siemens SL55, mitt andra svenska nummer. Denna ligger dock kvar i Sverige, är typ aldrig på, för jag glömmer att ladda den hela tiden, så folket som fortfarande försöker nå mig på det nummret, bad luck ;) Men mobilen i sig är liten & nice :)

Ja, då ska vi komma till problemen, när man har 3 mobiler som typ alltid är med, vet ni att det blir extra tyngd och plats i väskan? Det är kanske ok på dagen, men när man ska ut på kvällen, så blir de jobbigt, camera, mobil 1, mobil 2, mobil 3, plånbok, rouge, parfym, high-lighter, lip gloss 1, lip gloss 2. Ofta resulterar det i att antingen mobil 2 eller 3 stannar hemma, eller att bara Mobil 1 får följa med ut, iaf när jag är i Österrike, det största problemet uppstår utomlands, speciellt i Polen, då jag behöver Mobil 2, för folk skickar SMS till den och typ alla har det nummret, Mobil 1, för att jag har alla nummer i den, som inte finns i de andra, Mobil 3 för att ja, det är den jag använder för att ringa från för det är billigast, plus att det är den folk ringer till.

Ja, detta är faktiskt jobbigt, men ja jag ska kanske inte säga att jag är sur på Telering och funderar på att skaffa ännu en mobil hos ett annat bolag och bara använda Telering att SMS:a från då de har 1000 fria SMS i månaden till alla länder och nät?


Ciao!
puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

Det finns mobiler som kan hantera två SIM-kort. Kanske en idé?

Vicky M said...

hehe... mm..faktiskt, så länge de är små =)