Sunday, May 13, 2007

The Ark gör en Stenmark

D.v.s. en FLOPP! Eurovision Song Contest igar. Ska helt ärligt säga att jag hörde laten för typ andra gangen igar, och nä den var inte speciellt bra, den hade inget lyft och nu förstar jag verkligen att The Ark bara vann den svenska uttagningen just för att de är The Ark. Lika mycket som att de fick sa höga poäng av grannländerna; Danmark, Norge & Finland (samt även Island) för att de är The Ark, men även för att man ger poäng till Grannländerna. Sen da en relativ höga siffra av Storbritannien, men hur manga svenskar bor inte där?

Mans Zelmerlöw med sin Caramia hade klarat sig sa mycket bättre, Mans är bra pa scen och laten är supercatchig =) Medan jag idag inte ens minns hur The Ark's lat gick...
Resten da?
Nerifran pa placering:
24. Irland - Förtjänade sista platsen
23. Storbritannien - Denna lat gillade jag, den var kul
22. Frankrike - Den förtjänade verkligen inte en placering sa langt ner, den va kul.
21. Litauen - BOOORIIING
20. Spanien - Förstar inte varför den hamna sa langt ner...
19. Tyskland - Tjejer regerar världen, klockren, och jag gillade den =)
18. Sverige
17. Finland - Den var bra, tror dock den loosa pa att vara lite för mycket i samma stil som Lordi förra aret.
16. Lettland - Den va soft
15. Slovenien - Opera som t.o.m. jag kan lyssna pa
14. Makedonien - Snygg tjej, bra röst, och laten var ocksa bra =) Top 5 Sen lite Planica feeling..hehe...
13. Rumänien - sadär
12. Georgien - Didn't like it
11. Bosnien-Herzegovina - Like it
10. Moldavien - Bra
09. Ungern - Top 5 helt klart
08. Armenien - OK
07. Grekland - Ricky Martin-wannabe? =P Bra var den iaf =)
06. Vitryssland - Trakig början, men riktigt bra lat, Top 5
05. Bulgarien - HEEMSK! Tjejen hade en hemsk röst som skar sönder trumhinnorna...
04. Turkiet - Min favorit =) Shake it in, shake it out, denna etsade sig fast direkt!
03. Ryssland - Har en bättre video än framträdande, men refrängen var bra. Spice Girls?
02. Ukraina - haha...den va kul, men en 2:a plats??
01. Serbien - Gillade den grymt redan i kvalet =)

Alla latarna kan ni lyssna pa HÄR.
Sen ur semi-finalen sa var det nagra som inte kom me som ocksa var bra:
Polen, Island, Andorra, Montenegro, Schweiz, Nederländerna (oki typ Toni Braxton med Un-Break my heart)
puSS,
xXxVickanxXx

No comments: