Monday, July 30, 2007

Back at work

Jobbat mitt morgonpass nu, efter lördagkväll ledigt och hela dagen igår. Har varit två lovely dagar, middag och party i Bivio i lördagskväll, åt en pasta med scampi *mums*, sen Parfait Glace till efterrätt. Självklart började det med en apertif med champagne.
Till middagen vad det jag, Sonja, Guzzi, Daniel, Sylvia & Philip, sen efteråt joinade Carlo, Hitch och Benny. Va sjukt crazy, eller ja speciellt Hitch var helcrazy, beställde in runda efter runda, innan man ens hann smutta på sin nya drink, sen blev det Dom Perignon, någon bättre årgång, för den var relativt god (i vanliga fall gillar jag inte Dompa...), eller var det bara det ditintills alkoholintaget som gjorde det (2 glas champagne, 2 glas rödvin, 2 Baylies, 3 Mojito).

Allt var crazy, männen bestämde sig för att det var dags för "skönsång", Aloutte och allt möjligt sjöngs, medan vi tyckte att det kunde tysta ner sig, men ohh no. Tillslut började Hitch flippa totallt, rev sönder 200 CHF-sedlar, sen brände han de...haha..sjuk i huvudet.

Igår vaknade jag, Sonja & Guzzi och beställde bord för lunch i Brail. Blev en Cola Light som apertif (mitt huvud behövde inte mer sprit än), Spinatgnocchi med gorgonzolasås *mniami*, sen kom ägaren och bjöd oss på Williamineschnaps, och det är jue ohövligt att tacka nej, så ja...

Vidare till flygfältet och deras uteterrass, kolla på när privatjet:arna landa och lyfte. Vi ville egentligen ta en helikoptertur, men han som Guzzi känner som flyger (hans pappa har gjort flygscenerna till någon av Bond-filmerna), var tyvärr inte där =( Så drack bara vitt vin (eftersom de inte hade Rosé *gRR*).

Sen träffa vi PhilipBerninaterrassen, kände at jag fått tillräcligt mycket alko, så blev bara ett glas vitt vin och sen en iskaffe :)

Kvällen avslutades med film hos Sonja. Sen var jag i säng ca 23, HELDÖD.

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: