Sunday, July 22, 2007

En längre redogörelse by moi

Gårdagen då. Guzzi hämtade upp mig kl. 10. Sen körde vi och hämta upp hans bror en bit innan Chur, hade bestämmt träff med Paul & JamesLa Strega för en apertif innan lunchen på Süsswinkel Brassierie. Blev en Eve Lichi för min del (sjukt god). Sen vidare för lunch, champagne, färsk kronärskocka till förrätt, grillad lax till huvudrätt och sen mousse au chocolat till efterrätt, därtill ett sjukt gott vin. De andra tog kaffe och någon likör, jag stod över. 5 pers räkning på ca 400CHF för en lunch, this is la Suisse...

De andra gick vidare till någon terass medan jag begav mig för lite shopping, tänkte besöka frisören, men va lite sent ute, så blev bara ett inköp av Tigi Bed Head Dumb Blonde Schampoo, senare ett par guldiga sandaletter i en affär som heter Nile, som har sjukt söta grejjer, viadre till Sisley (believe it or not, men jag gillar den affären efter igår), köpte två par byxor och en väska där, sen vidare till Manor, och självklart skulle två av mina 3 favoritperfymset vara på Special price, så Gucci Envy Me & Dolce & Gabanna- Light&Blue blev ett inköp, ihop me lite andra skönhetsprodukter bl.a. från ROC. Med 5 ganska tunga asar kom jag tillbaka till nästa terass där James, Guzzi & Luggy satt och drack öl, jag fick skumpa med färska jordgubbar (ville egentligen ha en fruktsmoothie, men det fanns ej). Avstod från ännu ett glas, då bubblorna duktigt börjae kännas in my head.

Åkte och lämna av Luggy sen skule vi stanna till på vägen på en restaurang, ännu ett glas skumpa, sen vidare till Bivio, guess vad man fick där? Jappz, och blev itvingad änu ett glas Dompa, då Guzzi sa "Jag måste köra!", ja tacka fan för det, jag ar druckit över en flaska skumpa idag, plus annat, men fick snällt dock snällt dricka upp, dock bara halva glaset. Sen begav vi oss de sista 30km back to Pontresina och hämta upp Sonja. Klockan var nu lite över 20 och vi skulle äta middag i Bernina, så in i bilen again och köra upp.

Kan säga att den snabba höjdskillnaden från Pontresina ->Chur ->Pontresina->Bernina, gav sig till känna, huvudvärk, illamående och blek var vad jag var (och tror inte all skumpa hjälpte heller), så hoppade över allt vad skumpa, rödvin och allt vad alkohol hette. Gulaschsoppa & Buffelmozzarella med tomater & basilika *mniami*, 2 tuggaspirin därtill och huvudvärken var ganska goodie efter ännu en timme. Så kom chefen och joina, bjöd på ännu en flaska vin (jag stod dock över), mot slutet ville jag dock ha varm choklad...fick ägglikör i. Runt 01 va vi åter hemma. Hopp i säng.

Idag runt 13 ringer ringer Guzzi och Sonja & frågar om jag vill hänga me
för Brunch i Bivio, why not, 45 minuter senare sitter vi i bilen, med alla möjliga crzy diskussioner..haha..
.
Det är lite kul för de känner Stavros Niarchos och hans familj, dem sa de skulle ringa mig next time de var i St. Moritz, så jag fick träffa han..hehe... Lite kul faktiskt för vi bara snacka allmänt om vilken kändis jag tyckte såg bra ut, eller rättare sagt var het, och jag sa att egentligen gillar jag ingen, de enda 2-3 är Beckham, Freddie Ljungberg och Stavros, de börja skratta, de ba "ah vet du vad vi käner hela familjen". Jag trodde först de gjorde sig lustiga, men nä *LoL*. För Stavros är HET :D

Och kan även erkänna att de som inte vet att det är yngre killar som gäller för mig i hela Engadin och typ syd-ost Schweiz nu, ja, det är inte många..haha..

Nä, jag ska inte klaga jag har grymt skoj =)

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Malin said...

oh yes han är het! Fan va du dricker skumpa gumman haha;D