Thursday, July 26, 2007

Sån "tur" man kan ha

Mitt humör är lättirriterat sen några dagar, speciellt vad gäller min chef (manliga då, love his wife), men överlag, blir irriterad på mycket, och humöret är inte på topp, stora delar av tiden (dvs om jag inte träffar Claudio, Sonja, Guzzi..typ...).

Och jag som alltid kommer till mina jobbpass 3-4 minuter innan jag börjar, men så i morse var jag ca 2-3 minuter sen, självklart skulle min chef vara i köket just då och kunde se detta på kockan, dock utan att kommentera. Och nu ikväll likadant, kom ca 3 minuter sent, och han är inte på sitt bästa humör, så jag fick minsann höra "Kan du i fortsättningen se till att komma 2-3 minuter tidigare än alltid 3 minuter för sent?!", jag bet ihop och svara "Ja.." Men fy fan vad jag ville svara, och jag var nära att svara "jag kommer alltid tidigare..." Sen hade jag min lap top med mig som vanligt och ska ställa den på bordet så fortsätter han "JA, och nu ska du jobba och inte sitta vid datorn, här är folk". JA, jotack, ja är inte dum, jag sätter mig fan inte vid lap topen, om där är jobb att göra! *gRRR*. Detta är bra träning för självbefattningen (heter det så?). Nä, nu måste jag jobba.


puSS,
xXxVickanxXx

No comments: