Thursday, July 12, 2007

Tjurrusning som slutar i blodbad

När jag va yngre ville jag alltid åka till Spanien, Madrid mer exakt och vara med när tjurrusningen går. I Pamplona idag slutade den i ett blodbad där en hel del folk blev skadade. (Läs artikeln och se starka bilder, samt videofilmen HÄR)

Risken har alltid funnits, men dett är fortfarande något jag vill vara med om. Ja, jag kanske är korkad, men vilken himla adrenalinkick, detta är helt säkert något jag måste uppleva under min livstid, sen kommer jag kanske inte stå på front-row, lite feg har man gått och blivit ;)

puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Anders Nygren said...

Förlåt för att jag säger det, jag brukar inte uttrycka mig sig, men du måste vara helt dum i huvudet. Hur kan du tycka att djur ska behöva stressas och plågas för att du ska få en adrenalinkick?

Hoppas du får ett horn genom pannbenet, din egoistiska äckliga djurplågare.

Vänligen
Anders

Vicky M said...

vare sig jag tycker det är något jag vill upplev elelr ej, så är detta deras kultur, det gör ingen skillnad om jag upplever det elelr ej, det kommer alltid att finnas, men alla har vi rätt till vår mening, du, jag, ja alla

vh Vickan

Anders Nygren said...

Deras kultur? Okej! Då tycker du säkert att det är okej med kvinnor som stenas till döds i vissa arabländer också? Jag personligen kan ju kanske gå ut och våldta nån då, för det finns ju alltid andra som gör det ändå. Spelar ju ingen roll om jag gör det eller inte.

Bra livssyn du har tjejen.

Vicky M said...

nä det är inte ok, men det är så det ser ut. Och att ämföra tjurrusningar med våldtäkt är bara patetiskt...