Friday, September 14, 2007

Finally I've seen it too

40 Year Old Virgin. Filmen var sjukt kul (precis som alla sagt). Ja, jag vet hur kan man inte ha sett den innan? Jo, jag började faktiskt se på den för drygt ett år sedan hos Calle, men han lät mig inte se filmen direkt...haha... Kattis var inte helt glad över detta och tyckte att han skulle låta mig vara...haha...
40-årige Andy Stizer har ett behagligt jobb på ett elvaruhus och en trevlig lägenhet med en förnämlig samling actionfigurer. Men det är en sak han inte hunnit med ännu... Andy har aldrig i sitt liv haft sex - inte ens av misstag. Är det egentligen så märkvärdigt? Ja, för Andys arbetskamrater är det verkligen det. Även om de tycker att han är lite underlig, anser de att det är deras plikt att hjälpa Andy ur situationen. Ingenting verkar fungera, tills han möter Trish (Catherine Keener) - en 40-årig trebarnsmor. Andys vänner är uppspelta över att han äntligen ska få till det... ända tills de får höra om den häpnadsväckande överenskommelse som det förälskade paret ingått
.
Men iaf, igår kom Kaytan över och vi såg den, följt av The Break-Up som jag också tyckte var en bra film, trots dålig kritik. Gillar dock inte Jennifer Aniston, så filmen får minus eftersom man var tvungen att se hennes dumma tryne hela tiden :/
Efter att Brooke avslutat förhållandet med sin pojkvän, Gary, vägrar båda att flytta ut ur lägenheten de delar. Efter att ha fått råd från sina vänner, människor de anförtrott sig åt och ett antal totala främlingar, sätter de igång med psykologisk krigsföring för att få den andre att lämna lägenheten - tills de båda inser att de kanske istället bråkar för att hålla sitt förhållande vid liv.
Nu ska jag kolla på Våra Bästa År =)

puSS,

xXxVickanxXx

No comments: