Friday, November 23, 2007

Nice, France ~ Part two

Så här kommer part II av min Frankrike-resa. Part I (lördag-tisdag) har ni HÄR. Nedan följer onsdag till lördag:

Onsdag 14.11.2007:
Beautiful day. Först skulle vi till Antibes, men bestämnde att eftersom det var ett sånt fint väder så skulle vi bege oss till stranden. Tog på oss bikini och packade ner handukar och tidningar. Så himla skönt med sol, och hot hot hot var det i solen, dock var vattnet för kallt för att jag skulle ta ett dopp, bara Kaytan's mamma som gjorde, jag doppade bara fötterna. Lite färg fick man dock, det roligaste är folket som går på promenaden i vinterackor så ligger vi nedanför i bikinis...hehe... Saken är den att i solen är det väldigt varmt och där blåser inget, men uppe på promenaden är det kyligt och så blåser det.



Handlade äntligen på Sephora:Hade sjukt ont i huvudet på kvällen, så la mig för att sova strax efter 23.

Torsdag 15.11.2007:

Regnade på morgonen. Hade tyvärr
fortfarande ont i huvudet när jag vaknade, så det blev tMagnecyl upplösta i vatten (fy fan vad äckligt, trodde jag skulle spy upp skiten igen). Visade sig vara en sorts fête här då den 15 november är första dagen för det nya årsvinet, så bjöds på vin och mat på marknaden (jag och Kayt sket dock i att gå dit), runt 14 begav vi oss ut på stan, gick hela promenaden upp till borgen.



Sedan begav vi oss in till Gamla Stan, handlade nougat i en chokladaffär, strossa runt inne i Lafayette, flumma med kameran, sen åt vi på en restaurang; risotto med skaldjur.

.
.

Efteråt handlade jag Canét-marcipan present till folk, och väl hemma hade Kayt's parents köpt Canét kakor till oss (mint och choklad mousse typ). Sen gick vi och handlade mer presenter i form av vin. Tänkte gå på "vårt" internetcafé, men det var fullt så vi sket i det, satte på tv:n och kollade på något franskt underhållningsprogram med barn och vuxna, sen någon cabarétshow "Crazy Horse" från Paris "arte" innan jag somnade.

Fredag 16.11.2007:
Last day in Nice =( Vaknade innan 10, vi slöade, åt frukost och sen var det dags för packning :/ Gick dock ganska smidigt, men ja hade med mig hur mycket grejjer som helst som jag inte använt speciellt olika linnen, men men...

Blev en hel del promenerande, en sista middag på en restaurang, där vi fick en sjukt god nougatglacé dessert.

Sen gick vi till Galeries Lafayette ihop med Kayt's mams. Fick en jättefin "mössa" från Liz Claiborne, Kaytan fick också grejjer :) Sen blev det presentinköpt till bl.a.min paps, kan dock inte skriva mer då han läser denna blogg :P
Som avslutning på vår vistelse här köpte vi underbara kakbakelser på Canét, svindyra verkligen, men ack så goda *mums*.

Lördag 17.11.2007:
Kayt's mamma försökte väcka oss flera gånger, när hon tillslut lyckades och jag kollade på klockan fick jag en mindre egen chock, gissade på att klockan var minst 9.30 (deras flyg gick 12.45), men den var bara strax över 8!! jaja, tänkte jag, föräldrar som ska vara skittidigt på flygplatsen. Klockan strax över tio lämnade vi lägenheten och tog en taxi till flygplatsen. Deras check-in hade inte ens startat(startar 2 timmar innan), så jag gick och lämnade mina baggage på "Left Luggage" (då mitt flyg inte skulle gå förrän 14.15, dvs ca 4 timmar senare). När jag sagt bye bye till Kayt och hennes familj begav jag mig på en promenad ner till stranden. Solade i nästan en timme innan jag återvände till flygplatsen. På vägen köpte jag äve
n en Magnum glass (Dark Cocos).
.

Måste verkligen höja Air Berlin till skyarna, skitbra flygplan, skitbra service och bra shopping ombord, man får kuddar och filtar och vad man vill :)

Från flygplatsen ringde jag Jossan som fick gå in på internet och se när mitt tåg från München till Innsbruck gick. I Innsbruck bestämnde jag mig för att vara ekonomisk och vänta på bussen (20 jävla minuter och sviiinkallt). Sen hoppade jag av på fel hållplats, så fick gå tillbaka...haha... med väskor och allt *LoL*. Två timmar hemma, duscha och fixa mig, sen var det bara att bege sig till EMI, då vi skulle ut och fira min födelsedag :)

Kan säga att det var lite chock att komma från Nice's 20 gradiga värme och sol till Innsbruck's -8 grader som det var dagen jag kom tillbaka, där dock uppe på normala höjder nu igen (idag 16 grader under dagen och ca 13 nu på kvällen).

Hoppas jag inte tråkat ut er allt för mycket, men har ni lyckats ta er hit, så har ni nog tyckt att det varit lite intressant iaf :P

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Daria said...

Ojej!!!!!!!
Co dzień Vicki zaskakujesz mnie ( oczywiście pozytywnie).
Super foty nie musze tego mowic bo ty to wiesz.
A ten Mans to ma dziewczyne??
Bo ładny z niego chłopak,heheh 3 maj sie
wpadaj do mie.

Vicky M said...

tak ma dziewczyne od dlyzszego czasu juz. dzieki wogole!