Thursday, January 17, 2008

confussed

Jossan kallade det ändrad världsbild för hennes del, för mig är det väl inte lika drastiskt...kanske...
Är sugen på något sött, har Kaffebönor till hands, smakar, men nä det är nog inte riktigt vad jag vill ändå, de ger inte samma smak som innan. Skulle kunna gå till affären och köpa Mannerchoklad elelr nåt, men tror inte det är vad jag vill ha heller. Har ingen Red Bull hemma, och har nog avvänjt mig från mitt beroende, men inte helt, Red Bullen finns hela tiden i huvudet, men med försök att byta ut den till andra drycker. Har börjat dricka mer juice, Pfanner är gott, men vet inte om det verkligen är något som passar, jag menar jag är lika med Red Bull.

Stora frågan är ska man ta det som är till hands, eller verkligen gå och fixa det man vill ha? Och det man tror att man vill ha är det verkligen så att man vill ha det eller är man kvar i gamla vanor, som man dock försöker bryta med nya?

Det är kanske lättare att vara sugen på något som inte finns inom räckhåll än ta de där chokladdoppade Kaffebönorna som finns nära till hands...

Men det löser sig väl så småningom, eller så får man nöja sig med en cocktail elelr flera med blandat innehåll, om man ens vet vad det är i den? Kan eventuellt resultera i en black-out..eller en uppenbarelse som säger att man nog skulle stannat vid det man visste man gillade, gammalt och provat är ibland inte så dåligt... Men förändring är också något som lockar, är det därför jag inte kan bestämma mig? Varför vill man ha något som man vet egentligen är dåligt för en? Med biverkningar?

Sorry, vet allt låter flummigt, det är det också... Men ibland att välja dryck elelr mat kan vara svårt...


puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Malin said...

Haha svårt det där.Kaffe är ju iallafall fint å kolla på;D

Tasja said...

Hahaha det där var fan det bästa inlägget jag läst på länge.

Själv föredrar jag juicen helt klart!

Vicky M said...

hahahaha...men ibland är det bra att mixa, jag menar käka lite Mannerchoklad och sköljaned med -red Bull??? eller 2 burnar red bull efter varann? :D sen fylla upp me lite juice? :P