Thursday, March 13, 2008

The Other Boleyn Girl

Det blåser här, vilket medför pauser, sa tanke berätta lite om bion som jag och Emi var pa; The Other Boleyn Girl. Historisk kostymfilm med Scarlett Johansson, Natalie Portman och Eric Bana bland andra. Tyckte att det var en riktigt bra film, den speglade mycket av livet då, men med lite influenser av dagens samhälle. Det jag gillade mest var att den inte var förutsägbar och absolut även inte slutet :)

Som jag sagt den senaste tiden, sa har hag börjat gilla Natalie Portman mer och mer iom hennes senaste roller. Hennes roll nu var tuff, dock gillade jag inte sättet hon såg ut pa. Och Scarlett's prestation gjorde inte att jag började gilla henne...

Handlar om systrarna Boleyn och kung Henrik VIII, regisseras av Justin Chadwick med Natalie Portman, Scarlett Johansson och Eric Bana i huvudrollerna.

När ett rykte sprids om att kung Henrik VIII slutat vara intim med sin hustru, då hon misslyckats med att ge honom en manlig arvinge, ser Sir Thomas Boleyn sin chans att återföra lite status till familjen. Hans plan går ut på att dottern Anne ska förföra kungen och ge honom en son.
puSS,
xXxVickanxXx

No comments: