Sunday, May 18, 2008

It's raining men, halleluja?

Ute regnar det, kallt som tusan, 17 grader, lyckades ta oss hem innan det började dock, 06.11 mer exakt..haha... Var en lustig kväll måste jag säga :) Först var vi på Irish Pub, fotade, en kille som är assöt (och lång) kände igen mig. "Dig har jag sett ofta på Hofgarten!". Sen frågade han om jag och Emi kom från Luxenburg för det lät som vi snackade luxenburgiska..hihi... Jaja, vi underhöll oss med honom ett tag, Philip hette han och vi skulle jue säkert stöta på honom igen :D

Vidare till Stadtcafé, där började det drickas. Emi stötte på några konstiga killar som hon kände via Felix, helt besatt blev hon, men som tur lyckades jag få med henne till Hofgarten när jag SMS:at Christian. Christian skulle kommentera allt med mitt hår, att det inte var som vanligt etc. "ja, jag har inte gjort ett skit med det idag, i vanliga fall brukar jag platta det". Jaja, vi dansade ett tag, sen efter 3 skulle Christian hem "Ska inte du också sova typ nu?"...nä, det skulle jag då inte, för jag skulle va kvar och dansa och dricka. Efter ett tag begav vi oss till baren, där min lilla söta snygga bartender jobbar :D Kom en italienare fram och började snacka, beställde drinkar till oss, han var ganska trevlig, sen kom hans kompis, något fullare, och något mer på. Pojkvän-grejjen brukar funka bäst. "Ser du bartendern där? Det är min pojkvän". Han trodde mig dock inte. "Fråga han då, han heter Stefan". Han trodde mig dock fortfarande inte och var ännu mer på. Men denna underbara blonda pojke bakom baren, såg nog att jag inte var helt nöjd med läget, ställde sig vid baren och glodde ganska ogillande på honom, när italienaren kolla på Stefan, så visade han sitt ogillade väldigt fint, plus att han peka på mig och sig själv, att jag var off limit, I belong to him. Så italienaren lämnade mig ifred, sa något till han andra på italienska om mig, sen fick Emi bli pussad på..hahha... (asså jag slapp bli pussad på, för jag är duktig på att säga ifrån, någon jävla måtta får det jue vara!)

Efter ett tag smet vi iväg. Emi väntade på de där killarna, jag smet tillbaka till baren och Stefan. Sa att vi nog skulle hem, han tyckte inte det var en bra idé, så vi stannade ett tag till. Emi gick några rundor och gjorde några telefonsamtal eller nåt, jag var jue lite upptagen...hehe...

Blev kanske lite väl mycket pussandes tillslut. ;)
S: du måste komma på tisdag, då bestämmer vi nåt!
V: Jag ska försöka.
S: Nä, lova! du kommer på tisdag. Lova
V: Du ska jue ändå jobba.
S: LOVA! Och kom!
V:I'll try ;)
Ja, man kan jue inte va lätt heller =D
Självklart fick han reda på att han egegntligen var för gammal..haha.. snäll jag är va?! 85:a

Emi's killar hade dykt upp. Nivån på samtalet var inte högt. Ni kan nog själv gissa vad allt gick ut på... Emi's utvalde bestämnde sig för att göra helikoptern, då började faktiskt t.o.m jag skratta, fast jag förövrigt tyckte nivån var way under me. Och nä, jag borde inte ha kört hem efter allt Stefan gett mig och allt vi druckit, men...ja that's life.. Efter 6 var jag hemma.

puSS,
xXxVickanxXx

6 comments:

Malin said...

fina bilder gumman!Haha verkade som liten halv galen kväll ja;)och en 85:a är ju perfekt!Go for it!;)

Tasja said...

Men hallå han e ju inte backhoppare ju....

Emi´s killval låter lite lätt udda....hjälp!

Vicky M said...

jag vill inte ha någon jävla backhoppare!!!!

Tasja said...

Nähääää då har jag missuppfattat allt då......

Vicky M said...

ja då har du nog det. Jag vill inte ha någon backhoppare, jag vill ha 3s, inte någon jävla backhoppare. de kan dra sig där bak.

Tasja said...

Men 3S är ju backhoppare....hallåååå klart jag vet du inte vill ha vem som helst. Vem fan vill det liksom....?!

Ja jag tänkte väl, trodde nästan det var fritt fram på 3S där ett tag ;)