Thursday, June 19, 2008

Bergisel-dagen 16.6 2008 - längesen det blev så mycket pussandes

Jag och Emi plockade upp Bylund och hans kompisar för att bege oss upp till Bergisel. Åkte direkt upp (dock med lite kö), blir dock stoppade av vakten som säger att vårt registreringsnummer inte är med på listan (vilket var jävligt konstigt då jag tidigare denna morgonen pratat i telefon ganska länge med den ansvariga), men som tur är jag duktig på att snacka och nämna namn på den ansvariga, så han släppte upp oss "Ja, blir det problem så skickar de ner er igen" (det visste jag dock att det inte skulle bli, jag menar jag känner typ alla där uppe).

Vi steg ur bilen, Bylund & Co. helt övermäktiga över utsikten och allt "shit där uppe skulle jag aldrig i livet sätta mig". Tog mina kamror och gick upp och så började pussandet. Andreas Wank kom först, sen Caro, Koti, Basti, ja alla..haha.. var ganska lustigt faktiskt. Emi förstod även då att jag är väldigt tajt med alla som var där. Fotade en del, snackade med tyskarnas nya tränare (f.d. schweizarnas), Werner Schuster. Sen dök Artl upp och jag typ bara slängde mig runt halsen på honom...haha... Berättade hur jävla orolig man blir när han hittar på sånt. Såklart skulle han skämta bort allt, men vi snackade ett tag. Emi blev dock sur för att jag inte presenterade henne, jag trodde dock redan att de kände varandra...


Markus, Schlieri's manager dök också upp, hälsade lite snabbt på honom, han sa vi skulle snackas vid senare.

Efter ett tag begav vi oss neråt för hoppningen skulle börja; Schmitt, Michi, Neuma, Hocke och Schorschi mot Schlieri, Thuri, Kofi, Wuff och Basti. Morgi skulle egentligen hoppat, men han skadade sig dagen innan på träningen i Ramsau (dock var som tur inget av, så endast en veckas hoppvila). Kan dock säga att jag blev lite rädd när Pointex berätta att han drog på sig en skada dagen innan.


3S hade jag redan sett och han mig, men vi lite undvek varandra, på ett positivt sätt..hehe.. Åkte ner, möter Bine (utan våra akkrediteringa och vi var jue i akkrediteringarean) "Typiskt att du skulle springa runt här utan akkreditering överallt, jag får nog be dig gå ut". Visst hon sa det med ett leende på läpparna sk. lättsamt, men ironin bakom hördes. Jag svarade dock, "lugnt, vi ska gå ut ska jue hämta våra akkrediteringar utanför." med ett ganska lika falskt leende på läpparna. Nu ska ni inte förstå mig fel, jag och Bine är bra kompisar, men när det kommer till status inom backhoppningsvärlden, då förändras alla och det mesta består av avundsjuka.


Vi hämtade våra akkrediteringar och gick in igen. Nico, Bolthas & Lacky dök upp med en stor österrikisk flagga, vi hälsade och snackade lite, de var dock inte jätteförtusta om att vara med på bild...haha... Ibland är det en nackdel att känna de personligt..haha... Emi hade undersökningshäften med sig från Uni, hon har ett arbete som hon måste göra och ska dela ut det och få de besvarade av sportsmän, så jag tvingadeLacky & Nico ett häfte var (Bolthas storvägrade..haha...).

Sen kom Artl igen och jag gick till honom med, med Emi, men han ville verkligen inte bara tittade på mig med sina hundvalpsögon och "Nej, snälla, det är inte ens för din skull, så please nä..". Emi blev såklart skitsur och ogillar Artl nu... no comment.

Var typ asmycket stämning i backen så man hörde typ inte resultaten...hehe... 3S såklart skitfokuserad efter första hoppat så han har samma koncentrerade min och inte ser någon, vilket är OK. Han hoppade såklart bäst av alla också :D
Snackade lite med Schmitt efter hans hopp, han är jue liksom sjukt trevlig när man känner honom :) Synd bara att Patty inte var med :(

Snackade med Kofi efter allt, om hans utbildning i Salzburg, nu när inte Morgi är kvar, och allt blev bara så fel med namnet Morgi i hela samtalet, hjälper jue inte att herr Morgenstern redan säger till alla att jag är kär i honom, men samtalet med Kofi hjälpte inte mig, han log och kolla på mig, sen var han tvungen att gå någonstans, någon drog iväg honom, men han sa att han kommer tillbaka. jag själv försvann dock till VIP-tältet (kändes inte så viktigt att få allt löst med Kofi..hehe..),

Schlieri och Schmitt skulle nämligen intervjuas för ZDF eller något så jag fotade, men fick just tillbaka min systemkamera och glömde ställa om den *gRRR*, så fotona fick jag sedan bearbeta så jävla mycket på datorn, då det var sååå mörka :/ Synd för de blev jävligt fina foton annars. Efteråt, så ska jag stoppa 3S (inne i VIP-tältet):
V: Har du en halvminut för mig? :)
S: Bara en halv? *LeR*

V: Ja, en halv, en hel, flera *LeR*

Självklart kom det folk och började dra i honom, så vi bestämnde att jag skulle vänta på honom nere vid liften. Däremellan hann jag snacka med Markus (managern) och så jävla glad jag blev, kan som sagt inte berätta vad allt handlar om, mer än att det gäller ett samarbete, som jag redan visste om innan iofs, men nu berättade han ännu en sak för mig som han fått igenom och de ska skriva kontrakt gällande detta nu i veckan i Salzburg, sedan ska vi börja förhandla :) Sorry, jag vet allt är jätteflummigt och okonkret, men jag får verkligen inte säga något, och hur som helst hade jag inte gjort det heller innan allt är klart, då jag hellre vill ha allt svart på vitt innan man avslöjar något.


Sen kom Schlieri, självklart var folk tvugna att stoppa honom på vägen för foton, och han bara kollade med en blick "aa näää" på mig. Sen kom liften, så vi fick springa dit, självklart skulle Marc också åka i samma lift, så jag bara kände ögonen i nacken hela tiden. Blev några snabbfrågor, sen snackade vi private hela vägen upp och en stund där uppe också.

Jag åkte ner igen där Emi väntade och vi begav oss ihop med Bolthas & Thomi till VIP:en. Gratis dricka och mat, Cola med öl drack jag, sen käkade jag jordgubbar doppade i chokladfondue och annan fruktsallad med citronsorbét *mums*. Emi åt någon fin mat, men jag vet inte kände mig inte direkt hungrig, så hoppade det. Tyskarna verkligen hällde i sig ölglas efter ölglas..haha... Så småningom dök 3S också upp, eller ja typ när det var 15 minuter kvar av första halvlek. Vet inte vad vi kollade på mest de sista 15 minuterna, matchen eller varandra. T.o.m Emi sa till mig...haha...

I pausen gick Emi på toa, jag gick till Andreas Wank, som satt med Hocke, Hocke sa hej log och försvann direkt när jag kom dit, så där satt jag och Andreas och underhöll oss hela pausen, Emi kom snabbt förbi och sa hej (efter att jag kallat på henne, "ja, jag såg era ben så jag tänkte att jag skulle lämna er ifred") sen gick hon ner igen, kollade en del av andra halvlek med Andreas (eller ja vi snackade typ mest..hehe..). Tyckte det var dumt att låta Emi stå själv, så jag gick ner till henne, men blev sjukt nödig, så efter målet skulle jag också på toa (3S var inte inom synhåll), när jag kommer tillbaka var han också tillbaka. Var tvungen typ att tränga mig förbi honom för att komma dit vi satt, vilket blev ett ganska lustigt tränga sig förbi:ande..haha..

Innan matchen slutade vinkade 3S till mig (han skulle hem =( Stams tidigt nästa dag). Efter matchen vet jag inte vad som hände, men stod mitt i backen och kramades med Andreas....

Åkte upp där uppe för att hämta bilen och köra in till stan, Schuster frågade dock om jag ville ha skjuss..hehe.. Snällt av honom :) Körde efter honom och framför han var Kofi. P.g.a. allt folk fick vi stå mitt i nerförsbacken med bilarna med Kofi i täten och fans som kom till hans bil hela tiden (står andreas Kofler över hela bilen).

En helt underbar dag. Sä jävla skönt att lixom bara känna att man är någonstans där verkligen alla gillar en, allt är så avslappnat och man vet att alla kindpussar inte bara är falskt spel, för då hade de inte tagit plats. Kan säga dock att många var sura eftersom vi var på VIP:en (ja, asså inte backhopparna utan folk utanför...). Våra akkrediteringar var jue inte VIP-berättigade egentligen, ingen annan av de s.k. mediamänniskorna var där, alla fick jue stå på de vanliga platserna, men ja heter man Vicky så gör man ;)



Nä, back to the script!


puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

Lycka till med allt blir nog bra, du brukar ju få som du vill. Håller tummarna!

Själv vet jag inte längre om jag passar in i den där världen. Inser när jag läser att jag just inte är så där avundsjuk, beräknande, egoistiskt, tävlingsinriktad om allt och alla och självcentrerad som man kanske måste vara. Äh jag vet inte alls faktiskt.....

Vicky M said...

nä, jag passar nog inte heller in...fast lite självcentrerad kan nog jag också vara..hmm...