Wednesday, June 25, 2008

Das Ziel ist erreicht! Tyskland-Turkiet 3:2


Jävla turkjävlarna verkade vara lastminut-turkarna igen, men det blev istället Last Minute-Lahm tillslut :D jävla great lillen är, precis när jag började tvivla på honom (under dagen's spel, han har inte vatt lika suverän som i det sista VM:et där jag tyckte han var i klass med Christiano Ronaldo).

Och den jävla domaren, jävla partiska jävel!!! Philipp Lahm's nerdragning skulle gett straff eller iaf frispark, men nada. Han dömnde till turkarna hela tiden. Jag älskar straffar, men detta är bara så jävla great, jag sa från början Tyskland vinner EM :D (fast Spanien går också bra, jag menar Fernando Torres..hihihi...)

1:1 målet av Bastian Schweinsteiger (framspelat av Lukas Podolski)
2:1 malet av Miroslav Klose (framspelat av Philipp Lahm)
3:2 målet av Philipp Lahm

Vi lyckades inte i VM, finalspelet flög precis förbi näsan på oss, idag lyckades vi. Vi gjorde ingen bra match, men den var OK. Jag är hglad att jag tillslut kunde hjälpa mitt lag att komma till finalen iaf.
-Philipp Lahm (LIVE efter matchen)

Vi var lite tunga i benen idag, en dags för lång vila skulle jag säga, men vi är riktigt glada att vi är i final. I finalen hoppas man alltid, chansen är enorm, vi har nu exakt rätt antal dagar att vila upp oss.
-
L agkaptenen Michael Ballack (LIVE efter matchen)











puSS,
xXxVickanxXx

No comments: