Saturday, June 14, 2008

Hur ska man inte vara rasistisk i denna värld?

Jag ber om ursäkt redan innan jag börjar skriva mitt inlägg.

Jag lämnade av Emi en bit på väg hem igår. Hon gick hem, med mp3 i öronen, när hon kommer in i sin trapp så hör hon att någon gått in bakom henne, han börjar fråga henne om någon information eller något, och hon börjar säga åt honom var det finns något hotell eller något, sen när hon öppnar sin dörr och ska stänga då
trycker han emot och börjar kyssa henne, när hon börjar skrika håller han för hennes mun. Tillslut blir han väl rädd p.g.a. hennes skrik och försvinner. Emi ringer gråtandes till mig och berättar allt (klockan är nästan 5 på morgonen). Och ja det var en turk.

Jag vill inte dra alla över en kant, men hur kan man i dagen's samhälle låta bli att vara rasistisk mot "mörkare utlänningar"? Jag säger inte att de är ansvariga för allt som händer, för visst finns det svenskar, österrikare och "vita människor" som begår brott, men de "mörka utlänningarna" har en sådan majoritet. Jag anser att de har en helt förvrängd kvinnosyn och även världssyn, deras kultur är annorlunda, vilket jag inte gillar för fem öre, tänkte först skriva respekterar, men ogillar, men då hade jag ljugit, för jag respekterar inte deras syn, sorry.

Kalla mig rasist, whatever, men jag är alltid reserverad mot turkar, araber, ja "mörkare människor" helt enkelt. Och jag anser inte att det har med min person att göra, det har att göra med beteendet som deras kultur har visat mig.

Nog om det. Blev ingen Basshunter igår, blev Uwe's födelsedagsfest upp på bergstoppen istället :) vilket var trevligt, återkommer med text och bild..hihi..

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: