Monday, July 07, 2008

The lovely fashion life

Jag vaknade på ett ganska bra humör, det ändrades dock relativt snabbt. Jag gillar inte när folk far illa, speciellt inte folk jag känner. Det perfekta livet, den perfekta ytan, ni skulle bara veta vad som ibland rör sig i huvudet på en. Visst är det ibland skönt att få kläcka allt ur sig, jag gör det på min blogg jag med, men jag tycker ändå att min blogg är lite skyddad/avskärmad när det gäller min egna person. Jag bor inte i Sverige längre, jag syns inte frekvent på alla möjliga hästtävlingar eller på Stureplan, eller ens i Malmö, you name it.

Hade jag fortfarande varit kvar i dessa "världar" så vet jag fakiskt inte om jag hade varit så öppen och ärlig gällande mig själv som jag är, det är inte allt så smart att blotta hela sig för alla människor runtomkring en. Vet ni hur många som vill att jag ska skriva på tyska? Eller iaf på engelska? Jag tycker det räcker med min polska blogg, och den är även den ytlig, för där handlar det om folk som jag vet många av dem skulle ta första tillfället de fick att sätta en kniv i ryggen på mig. I'm a living target, I know it...

Ska dock inte dra alla över en kant, visst finns det ursöta personer som läser också, som ser upp till mig och tycker att jag har världens bästa liv och bara är så jävla bra, jag är glad för deras skull, att de verkligen tror på att något kan vara så perfekt som ytan verkar, och det spelar ingen roll hur många gånger jag försöker förklara att det är inte så jävla great alltid, de har sin egna syn, sin egna imaginära drömvärld.

OK, ja backhopparna läser/är inne på min blogg regelbundet, men hur många av de förstår vad jag skriver? Jag menar de gånger jag inte skriver på engelska eller tyska?

It's not as fancy as it looks like...Vill ni ha ett exampel på hur jävla kul det är att vara "känd inom en värld"? Har inte publicerat denna länk någonsin någonstans innan, but here you are http://skigirlsjumping.blog.com Det är sjukt det folk skriver, självklart ska jag inte säga att allt är påhittat i de skrivna posterna. De som tycker den bloggen är stark, ska inte läsa kommentarerna... Kan jag göra något åt det? Nä, inte ett skit. Avundsjuka är det värsta som finns på denna jord, det är den som tillslut kommer äta upp en människa inifrån och ut. Alla människor vill en tyvärr inte väl, fast de låtsas som om så är fallet... My friends know me, all you other can fuck yourself, you don't know me and will never do...

Daniel, tänk över det ordentligt

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: