Monday, July 21, 2008

Man blir trött på folk

Just nu är det OS-bråk. Carolina Klüft blev förhandsnominerad i sjukamp, men ska istället ställa upp i längdhopp och tresteg, vilket hon får en massa kritik för från olika håll. Hur sjukt är inte det?! Jag menar, är jag kvalad till OS i flera grenar, så är det väl min ensak i vilka grenar jag vill ställa upp, eller? Man blir så trött på folk som bara ska lägga sig i.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article2940650.ab

Och vad det gäller Sverige, så kan jag förstå Carro, jag menar fast hon tar medalj så får hon inte en krona av Svenska staten, hon får äran, så jag förstå fullständigt att hon hellre vill satsa på sina nya grenar och lämna sjukampen bakom sig. I Sverige ger vi inte pengar till våra idrottsstjärnor, nä, här ger vi hellre bort de till fuskande socialbidragstagare o.s.v. Sen undrar de varför folk skattefuskar?! Jag menar vem fan vill ge bort halva sin lön till socialbidragstagare som kör runt i en ny Mercedes-Benz en gång i halvåret? Men just det, bilen står jue inte på de...

Ska skriva klart Falsterbo-updaten nu :)

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: