Saturday, July 26, 2008

Nytt jobba, nya uppgifter, nya problem

Visst var det pirrigt igår. Ja, jag har varit med länge, men när man får en ny ställning, så vet man ändå inte hur folk ska reagera. Caro var så himla söt och snäll, även Patty och Koti. Ja, alla var egentligen jättesnälla och positiva, utom arrangörerna i Hiza, speciellt en gubbe som hatar mig sen flera år tillbaka, han försökte på alla sätt och vis, men lyckades inte riktigt *räcker tunga*.

Jag vet jag känner jue alla och så, men jag visste jue ändå inte hur de skulle reagera, så visst var jag glad över responsen, och det sjuka är att man märker att killarna's inställning gentemot en blir liksom lite annorlunda också, när man står på rätt sida av avspärrningen. OK, jag m
enar jag har alltid haft bra kontakt med många av de, men på tävlingarna har man ändå mycket mer hållit en distans, då jag har varit press och de utövare, men nu känns det som om gränserna har suddats ut. Folk kommer fram och snackar mycket mer och så vidare, så allt är jättepositivt :)

Men klart, det känns jue som om man måste bevisa sig något, jag vet att det säkert går en massa snack om hur jag fått det jobb jag fått och att de flesta säkerligen säger att jag har "legat mig upp". Jag tycker det är synd, inte att de säger så, för det gör mig inget, jag kan inte göra något åt det, men just att det första de får i huvudet är att det gått sängvägen, istället för att tänka att man verkligen har jobbat sig upp. Ja, jag är blond, jag har haft ihop det med vissa (dock ingen som hade kunna hjälpamig rent jobbpostitionsmässigt), jag snackar med typ allt och alla, och de flesta gillar mig, men det betyder fan inte att jag inte har lagt ner en jävla massa jobb under de senaste årens lopp för att vara där jag är nu. Man får helt enkelt klistra fast smilebanden vare sig man är på ett pisshumör, man är astrött och bara vill gå och lägga sig, men blir ombedd att göra något, då ler man och säger ja. Ge och ta heter det, du blir bedömnd efter dina handlingar inte ditt utseende, det är det som gäller i slutändand. Motivation och ambition är nyckeln till "framgång".

Ska försöka klura ut hur dessa Picasa album funkar så ska jag ladda upp fotona där :)

puSS,
xXxVickanxXx

6 comments:

Anonymous said...

Alltid kul att läsa bloggar,läser oftast Ullton´s Stockholm blogg, rekommenderas. Har just bjudit på ett Tradera bud som du lagt ut. I min ungdom var jag i Innsbruck-Igls på sommarskola, skulle lära mig mer av det tyska språket, vilket jag gjorde plus en massa annat utvecklande för en ung blond (snygg, jo faktiskt) svenska. Kram pommery93

Anonymous said...

Hello hello! Var køpte du Ed Hardy på Kastrup??????? Jag jobbar ju hær men har missat att de finns! Tack! =)

Anonymous said...

Hello Vicky! A nice little blog you have here :) Too bad that you have to experience that kind of sexist behaviour when at work.. But you know, blonds have more fun ;P

I'm going to give you a piece of advice: don't pose so much when you take pictures of yourself, there's no need for it! It's not that you don't look good, because you do, but you look heaps better when you act more natural :)

Anyways, you go girl!

All the best
-Kay

Vicky M said...

Hey Annelie, oj vet inte var jag kpte den, men har köpt Von Dutch där innan. - - - - - -- -

thanks for your opinion Kay. But you know posing is something you do quite natural..hehe.. it's hard not to do it :)

Anonymous said...

I'm sorry if it sounded offensive, it wasn't meant that way (there was supposed to be a compliment in there somewhere ;)). Of course we all pose, but there is a difference between natural poses and affected ones ;) I'm just saying that I think you look better in pictures where you act more natural, that's all :)

-Kay

Vicky M said...

It's ok Kay, I didn't take it in a bad way :)