Friday, July 25, 2008

What a trip, what a day

Innan jag lämnade Innsbruck, var jag tvungen att springa inom solariet, kände mig jue såååå blek! Glömde självklart min Ed Hardy-hoodie hemma, så efter solariet fick jag snällt köra tillbaka.

Resan till Zürich flygplats tog längre tid än väntat, då vi i den 20km långa tunneln (och där efter följer några tunnlar till, och en fil, ingen omkörning), hade vi en idiot som körde i 60km/h (det är 80km/h, folk brukar köra 90 elelr närmare 100km/h) sen är där en sträcka med enkelfil till, 80km/h (som ni förstår så kör alla 100km/h eller mer, men nu hade vi ännu ett pundhuvud framför oss.

Tillslut var jag framme på flygplatsen, vi hade en knapp timme kvar innan Aga landade (hennes flyg var försenat). Runt 17 begav vi oss till Hinterzarten, skulle varit druga 80km, men min GPS visar 130-något, jag ba what? Ställer om till "kortaste vägen", fortfarande samma. Jag trodde då att den tänkte ta oss över en annan gräns, men jag visste att vi skulle åka över Schaffhausen, så vi kör riktning Schaffhausen, men där är omledning av traffik p.g.a. vägarbete, alla tre städer är orangeskyltade utom Schaffhausen. Så vi snurrar runt runt Zürich i ca 1h tid, innan vi bestämmer oss för att följa GPS:en och de 130km. Vi kommer tillslut ändå till Schaffhausen, men fortfarande stämmer inte kilometrarna. När det är dryga 60 km kvar, så ber GPS:en mig att svänga vänster i en T-korsning, men Titisee är till höger, så jag svänger höger och whoops så ändras kilometerantalet från dryga 60 till 17km, sen ville den att jag skulle ta en anna sväng också men jag körde rakt fram, då blev det 5km mindre till.

Stack till fotbollsmatchen direkt vi kom dit, gissa vem första persnen jag ser är?! MARIO! Vaddå chock?! Va fan gör han där liksom?! jag emnade sist vi sågs så var det jue inte speciellt vänskapligt, jag skällde på han och han var inte så glad på mig, jag gick för långt, så blev jue lite pirrigt att gå dit, men fick ännu en chock när han får värsta leendet när han ser mig och bara "SERVAS!! :D" Hej på dig med liksom..haha... Jossan stannade, mendan jag och Aga gick, vi trodde hon stannade med blondie...haha..


På kvällen blev det mat, skink & ostsallad för min del, och en alkoholfri drink (det trodde ni inte va?1! :P). Aga stannad epå Franco's, medan jag och jossan gick hem. Vi kollade på Pledge This! med Paris Hilton och väntade på Tad, som dök upp 01.15 på natten, stoppad av polisen precis innan Hiza blev han också :P

Sen skulle vi då sova, men jag och Jossan snackade till halv fem på morgonen..haha, sen upp 09.30.

Akkrediteringen och allt, berättar jag om sen. Struligt blev det iaf..haha..

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Tasja said...

Japp, jag och Mario vi är som ett! ;) du weiss wir sehe uns jede nacht.... hahaha