Saturday, August 23, 2008

Hmmm???

En konversation mellan Katrin Schulman och Carolina Gynning, tagen ur Katrin's Blogg.
Jag: Carolina, vad i helvete ska jag göra. Jag måste gå ner i vikt. 8 kilo måste jag gå ner. Du är ju bra på det här!

Carolina: Sluta ät.

Jag: Va?

Carolina: Sluta ät och sluta träna.

Jag: Du skämtar, va?! Jag springer ju för fan 7 kilometer om dagen och äter kykling och tonfisk om vart annat. Men jag går inte ner. Jag går upp!

Carolina: Jag vet. Jag gjorde exakt samma sak. Jag gick upp. Du ska äta lite och ta det lugnt. Då blir du smal.

Jag: Alkohol?

Carolina: Det går bra.

Jag: Men vad är grejen med att alla hetsar om att man ska träna då?

Carolina: Fråga mig inte. Jag skrev i min blogg att jag slutade träna och slutade äta och det blev ett jävla liv. Men jag blev smal. Ha ha!

Jag: Men det är ju toppen!

Carolina: Jag vet!

What the fuck??? Nu tappade jag bort mig, inte träna? OK, att muskler väger mer än fett, men det kan väl ändå inte stämma?! Dvs att träning inte skulle vara bra?!

puSS,
xXxVickanxXx

5 comments:

Tasja said...

Det är ju klart träning är bra! Det är så klart inte sunt att inte äta.....men visst man kan vara skitsmal och otränad. Men bra är det ju inte. Dvs inte hälsosamt. Men visst smal är man.

Vicky M said...

ja att inte äta är jag med på, men inte träna?! hmm

Anonymous said...

Trening er bra det, men det er som du sier at muskler veier mer enn fett. Dersom man trener mye styrke kan vekta gå opp selv om du ikke merker noe på klærne osv. Dersom du skal ned i vekt så må du trene kondisjon for å få opp forbrenningen.

Å ikke spise for å gå ned i vekt har flere ulemper enn fordeler; tro meg, jeg vet hva jeg snakker om! Men hvis du vil fucke opp livet ditt så go right ahead...

Tasja said...

till anonym: Fördelen med att träna är ju dessutom att du förbränner mer ju mer muskler man får så träna är faktiskt bra. Bäst är en blandning av kondition och styrka.

Även om man kanske i början går upp i vikt = lägger på sig muskler. Men hellre det än vara smal och osund. Då är jag hellre muskulös och sund även om det är 10 kg mer än size zero - som ju är en storlek SJUÅRINGAR normalt har.....

Vicky M said...

viast ska man bli smal på ett sund sätt, men jag tyker size zero är snyggt dock. Vicotira beckham, eller Nicole Richie som hon såg ut innan graviditeten.