Thursday, August 07, 2008

Jag är ingen hemmafru

Börjar närma sig två veckor med Tad nu, ja asså at vi rest ihop (NOTHING MORE). Många säger jue att man ska åka på semester ihop för att verkligen se om man orkar med varandra och jue längre tiden går jue svårare blir det när man är med varandra nästan 24/7.

Jag gillar Tad jävligt mycket, men tror inte att jag hade stått ut i ett längre perspektiv. Det tar honom 10 minuter och lämna sin bil innan vi stigit ut. Han tar en evighet på sig på toaletten. Han vet nog inte hur en diskmaskin fungerar då han inte ens vet hur man ska ställa glasen (detta dock efter att jag påpekat att han kanske skulle plocka undan efter sig). Efter att ha käkat frukost, så ligger all mat (Philladelphia, ost, smör etc.) kvar på diskbänken ihop med använda knivar, bestick, tallrickar, glas. Och NEJ, jag plockar inte undan efter folk, jag hatar att städa och jag är absolut ingen hemmafru, that enjoys it!

Just nu skulle jag helst vilja vara själv, sova i min säng själv (nej vi har inte ihop det och kommer aldrig ha det heller), kunna vakna själv och göra vad jag vill av dagen, få lite egen lonely quality-time. Men en dag till ska jag klara av att vara megasocial.

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Liv Beate said...

Desperate husfruer ;-)
partnerskap - det er noe både deler trenger. I mitt partnerforhold er jeg den som trenger tid i baderommet, men også den som lager mat (ikke alltid alene, men jeg er den som koker av kreativitet og skaperglede, hehe). Vi (jeg og kjekken min) er både rar, gal og lykkelig og det funker helt perfekt!Slik er livet for to... Etter vi spiste frokosten rydder vi både opp... Hvis det hadde vært annerledes, så skulle jeg bli også en couch potato ;-)

Jeg er lykkelig, huhu! Og jeg er ingen desperate husfru :-P Stakkars Vicky! Håper du ha det rolig nå ;-)

Btw. Jeg elsker Philadelphia :-P

Vicky M said...

hehe..ja det låter som du har en bra forhold :)