Friday, September 26, 2008

Don't judge a book, by it's cover

Jag tycker verkligen att det är ett bra talessätt, något som man önskade att folk tog till sig mer.

Blondinbella, Stina-Lee, Kenza, Linda Rosing, alla får de ta en massa skit från läsare av deras bloggar. Jag vet inte hur det är fullt ut för de, för när det gäller mig själv så rinner allt av mig, jag skrattar åt det och tycker det är ganska lustigt att folk har så mycket ilska och avundsjuka i sig att de måste skriva elaka kommentarer. På denna svenska bloggen slipper jag detta till stor del, dock inte alltid, men på min polska blogg, ja där går det hett till efter varje inlägg (skriver dock mest inlägg efter resor och backhoppningsresor där). Över 30 kommentarer till varje inlägg och mer är inte ovanligt, och då måste jag påpeka att bloggen inte ens är i närheten av så många läsarer som toppbloggarna i Sverige har.

Där kan det stå allt från hur patetisk, omogen, tjock, ful, slampig jag är till, listor på vem jag varit i säng med etc. Är inte det helt sjukt?

Jag hade en bloggträff nu när jag var i Zakopane (för min polska blogg, alltså) och dit kom det en del folk, något som var kul var att en av tjejerna när hon skulle säga hejdå säger "Du var inte så hemsk som jag trodde, du var jue faktiskt helt OK". Detta tycker jag är ett väldigt bra exenpel på att man inte ska dömma "boken" efter sitt omslag.

Och ett litet tips till alla som får elaka kommentarer. Ofta är dessa människor avundsjuka, jag menar de känner jue inte Dig, så varför ska du ta åt dig? Låt det rinna av dig som sand, med vetenskapen att du dock gjort ett intryck på dem, då de faktiskt tagit sig tiden och skriva en kommentar.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article3384303.ab


puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Nezzinex said...

Hej Vickan,
Tycker du har helt rätt, fast min erfarenhet är att man får mindre negativ kritik på "utländska" bloggar, har själv bloggat om digital scrapbooking på engelska i drygt ett år, och varit ganska inriktad på just det + familjeliv, och hittills har jag bara fått en enda sur eller negativ kommentar. Nu testar jag att blogga på svenska, får se hur det går..*ler* Vill du kan du kolla på den, Http://nezzinex.blogspot.com
Ha det braa!!
Jessica
aka
Nezzinex

Vicky M said...

hey Jessica!
ja, kanske är det så i allmänhet att utländska bloggar ger mindre kritik, själv bloggar jag om backhoppningsvärlden, där jag är en välknd person, coh då blir det genast ett annat läge :/

ska kolla in din blogg!

Anonymous said...

Men stämmer AB:s uppgifter? Kollade in Blondinbellas blogg. 10-tusentals läsare varje dag. En liten bråkdel av dessa kommenterar, 30-90 per dag. 99% av dessa är av typen "älskar din blogg" "Guud vad du är söt i rött" "sådana skor vill jag också ha" "Jag har egen blogg - gör ett besök".
OK, ingen vetenskaplig undersökning erkännes, men ett stickprov...

Suomalaista laatua said...

more photos at http://www.smsfinland.com/