Sunday, September 07, 2008

Zakopane Sommer GP 2008 - part 2

Som lovat, med en timme till godo :P Next part!

TORSDAG:
Torsdagen var det kval och efter kvalet skulle det som vanligt vara den årliga pressbanketen. Detta året hade jag dock valet att gå till pressens eller den officiella, jag valde dock pressens. I backen var det fint väder, Schlieri hoppade längst i alla hoppen, kvalet vanns dock av Björn-Einar Romören om jag inte minns fel.

Snackade med Hafi och Christoph när Schlieri kom efter sitt sista hopp i kvalet, jag stod med ryggen mot honom (ja, alltså han var tvungen att gå bakom mig). Helt plötsligt hoppar jag upp i luften, Schlieri skulle vara rolig och satte två fingrar i sidorna på mig när han var bakom mig. Måste ha sett jävligt kul ut för folket, Hafi och Christoph tyckte det var skitkul, jag var mindre road, Schlieri tyckte nog också att han var väldigt lustig för han flinade och frågade om allt var bra? :)

Folket sprang iväg till banketen medan jag snällt fick sitta i presscentret och skriva klart min artikel med uttalanden från bl.a. Adam Malysz.

När vi var klara stack vi hem för att byta om, Aska hade hunnit komma ner och jag fixade bankettbiljett och akkreditering till henne :) Vi shot:ade Krusbärsshot som Jossan haft med sig och det var inihelvete starkt! Taxi och iväg till banketten. Zakopane blev för mig något som blev "anti-mat", jag åt en halv skål med soppa. Sedan drack vi tranbärsvodka med grapefruit-juice (eller ja iaf jag, resten blandade med cola typ). Alla var där och det dracks duktigt mycket under de knappa 2 timmarna som vi var där. Lagom lulliga hoppade vi in i två storbilstaxi på väg mot Morskie Oko.





Där blev det mer drinkar, svartvinbärsjuice med vodka till att börja med. Alanis tvingade i mig kamikaze shots, shaking on the dance floor och några italienare som dök upp. Kasia fick för sig att det varit med i Youth cupen tidigare den dagen. Det hängde jag på, med tanken att youth cup är till 18, men shi den är jue till 14..haha... Italienare-inccidenten kan ni läsa om i tidigare inlägg.

Sen dök österrikarna upp (tränarteamet), jag minns inte allt, men jag minns att jag slängde mig på Hafi och berättade för att hur jävla bäst han är och att jag bara älskar honom..haha... Österrikarna "gav igen" med att slänga sig på mig med en annan fråga...som jag för första gången i mitt liv svarade glatt och ärligt på och berättade hur jävla underbar denna person är...haha...

Sen hade jag ett långt snack med Marc, som inte är vanligt, ett väldigt seriöst snack. Han sa bl.a. att jag mognat väldigt den senaste tiden..haha... Vi snackade om Morgi och 3S, om folket i denna backhopparvärld m.m. Ett riktigt bra och givande samtal, därtill hann han köpa 2 drinkar till mig, som jag säkerligen inte behövde. En annan sak som hände den kvällen, som jag inte alls minns (Aga har dock berättat för mig) är att jag tydligen hade sett Pointex och blitt asglad och bara slängt mig på honom..haha.. på vägen hade jag slagit Aga's ölglas ur händerna på henne..haha..sorry. Med Pointex hade jag också ett bra samtal, av detta minns jag dock inte mycket mer än att han beställde en Red Bull vodka till mig med orden, ja, för dig är det jue bara Red bull som gäller..haha... Jag minns även att vi snackade om mitt nya jobb med polska laget, men även min connection som jag har med österrikarna.


På något sätt hamnade jag även i en konversation med Gatsch, om tillit, att det inte finns många människor i denna värld som man verkligen kan lita på, och det är verkligen så. Sen snackade jag med Richie om något, när Jossan helt plötsligt dyker upp from nowhere och börjar skrika till honom att Cikl är dum i huvudet... Don't know what it was all about, men det var en weird moment måste jag säga.

Det hände mycket den kvällen, en annan sak jag minns är att någon brud skriker över hela MO till Christoph (extra serviceman i österrikieska laget) att "Schlieri is so fucking stupid!". Jag trodde jag skulle döda henne jag drog henne i axeln och skrek tillbaka "Ehh, he is not!" Ni anar inte så rädd hon blev, jag glodde på henne som om jag nog skulle jämna henne med marken, en liten jävla unge som säkerligen aldrig har ens bytt ett ord med Schlieri står och skriker att han är dum i huvudet. Troligtvis för att ha kanske inte gett henne en autograf eller något.

Alla vände sig iaf om och kollade på mig och hela situationen som uppstått, Koti kollade på mig och log, Christoph log också med minen "nu får hon sitt". Och hon började förklara sig "oj, föråt, alltså jag menade inte det egentligen. ehh, du är Vicky, ahh. jag måste presentera mig jag är Aleksandra. Oj vad dum jag känner mig, alltså...ehh..". Jag kollade på henne, och vände mig om och gick till Koti.

Strax innan 5 höll de på att slänga ut folk, helt plötsligt kommer vakten fram till mig och säger att jag är portad imorgon om jag inte får ut folket typ nu eehh,, what?! Jag menar ok att det typ bara var österrikarna, Schuster, Richie, Gatsch och någon till, men det är jue fan inte mitt jobb egentligen. Jag fick dock snällt börja knuffa på alla och säga att NU går vi...hehe..

På något sätt kom vi hem, jag och Aska lagade sådan där färdig potatismos som sedan hamnade typ överallt i lägenheten..haha... Tillslut somnade vi. Detta dock efter att vi först totallt flippat ut..haha.. Vet inte om Jossan uppskattade det lika mycket, då hon nog inte var lika "hög" som oss. Blev du mycket störd? för visst flippade du inte ut med oss? hmm...



FREDAG:
Fredagen var ganska seg. Jag satt i ett långt möte med Polska Skidförbundet där vi snackade om allt mellan himmel och jord, d.v.s. hemsidan, utformingen, informationsflödet, kontakten med tränarna och hopparna, lagkläder, hotell etc. Tror Jossan och Aska blev lite trötta när de fick vänta på mig då vi egentligen skulle ha käkat (mötet var inte inplanerat just då, utan skulle egentligen vara på lördagen). Pizza Hut igen! (vaddå att vi typ bara besöker Pizza Hut & Sphinx när vi är i Zakopane...hehe...) Jag beställde mozzarella och tomater (som iofs ganska snabbt hamnade i toalettstolen) sedan en min PANNA COTTA och inte jogurt eller vad ni kallar det..hehe..



Tillslut kom vi iaf iväg. Sen var det tävlingsdags, det blåste och regnade som fan, började regna gjorde det också när jag och Kasia S var i den nybyggda liften på väg ner, vaddå att bli blöt!? Tävlingen blev iaf tillslut framflyttad till nästa dag.

Blev en del drinkdrickande innan vi drog ut den kvällen. Det kändes dock som att vara i ett Zoo, så fort tränarna dök upp. Typ hela lokalen var tom, men där tränarna stod var det typ brudar som stod i kö! PINSAMT! Jag underhöll mig en del av kvällen med polska co-tränaren, deras serviceman och den andra tränaren, f.d. backhopparen Robert Mateja. Dansade en massa med Aska, och drack förvånansvärt lite, men jag var bara så tagen av allt som var igång med "ZOO:et".

När de stängde så tyckte Leiti & Christoph att jag skulle hänga med tillbaka med en del folk till österrikarna's tourbus, jag avböjde dock trots en del övertalning. Jag menar jag har inget i österrikarna's bus att göra kl. 5 på morgonen om inga backhoppare är där, jag vet hur snacket går, och jag vill inte sätta mig själv i ett dåligt läge självmant.

Hade även en mindre dispyt med en viss person, som fick mig att börja tvivla på hennes lojalitet, något som senare visade sig vara korrekt. Hemma blev vi dock åter totally crazy. We have our own totally fearless afterparty...haha..

Sista dagen får ni later :)

puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Tasja said...

Ähhh nr 1: jag SKREK inte men jag talade noga om det för honom. Men inte sjutton ställer jag mig och skriker på någon tränare inte....haha så knäpp är jag inte även om jag hatar Cikl hett och intensivt. Men han får en dag sitt straff precis som Schallert fick denna helgen. Vissa straffar Gud direkt, vissa tar det lite längre tid för, men rättvist det blir alltid. Förr eller senare....

Nr 2: nä jag flippade inte ut med er. Fast störd blev jag å andra sidan inte heller.

Vicky M said...

jg minns det i mitt huvud sooim om du skrek :P

och "efterfesten" minns jag typ nada ifrån mer än mig själv och potatismosen...haha...

Anonymous said...

Oioi, det virker som om det skjedde en hel del der nede... :P Can't wait to hear the rest of it!