Monday, October 06, 2008

Ovana GPS-förare

Tänkte ta upp något kanske helt upp ur det blå, men det är ganska lustigt nu när man kör förbi någon på motorvägen så ser man den där lilla "tv:n" på framrutan typ i alla bilar. Innan jag fick min GPS, klarade jag mig ganska utmärkt utan, men nu? Jag är handikappad utan den, vet jag inte till 100% var någonting är beläget, då kan ni glömma att jag kör utan den (komma fram utan kan jag iaf glömma).

Något som dock är ganska kul med GPS, är när man sitter som passagerare med folk som är ovana GPS-förare. Inte för att hänga ut er; Jossan och Tad...hihihi... Men det är ganska störigt faktiskt när de kör fel, sväger för tidigt etc..hehe... Man måste vara ett med sin GPS, den är som en assistent för en och man kör typ aldrig fel när man väl känner den lika väl som sin högra hand.

Jossan är inte riktigt där än, när vi var på väg till Liberec, så ville hon köra in på en betalparkering (ja, alltså man betalar vid infarten)...hahaha.... Hon tänkte alltså betala för att köra in, för hon trodde att man kanske skulle gena över parkeringen för att komma till Tjeckien...haha... Höll på att pissa på mig av skratt asså...hahahaha...
J: Äh men va fan, GPS:en sa jue åt mig att svänga
V: Ja, Jossan om 200m
...hahaha...
J: Äh, den är jue CP, ibland när det säger sväga ska man svänga direkt, ibland ska man köra inte vet jag hur länge!
V: Du m
åste kolla på GPS:en
J:Va fan, jag
måste jue koncentrera mig på vägen och inte kolla på den heller!?

Tad är likadan, nästan värre, han missar typ alla svängar, plus att jag hatar hans GPS, den tutar hela tiden s
å fort man kör för fort (denna söta funktion har jag stängt av på min GPS), sen så väljer det världens konstigaste vägar..haha.. Något Tad tycker är mindre kul. Från Innsbruck till Klingenthal, så åkte de iväg 2 timmar före oss, vi hämtade även upp Alice på vägen i Bayreuth, ändå var Tad & Ania framme nästan en timme efter oss...haha... De hade varit i Tjeckien och snurrat...haha...

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Malin said...

Haha men stackarn.Jag skulle inte heller vara så glad.Var det inte där vi snurrade runt första året?

Vicky M said...

haha..mm, yes tad besökte bordellen igen :P