Tuesday, October 07, 2008

Vad avslöjar din Facebook-bild om dig?

Många är vi berende av denna lilla sajt. Vad vi tycker om den nya looken finns det en del olika synpunkter på, men visste ni att genom att kolla på er bild, så kan vi se om ni har en narcisstiskt, självupptagen sida?

Har du en ögonblicksbild eller en välstajlad studiobild som facebook-profil?

Om du har valt det senare alternativet kan det tyda på att du är självupptagen. Psykologer har konstaterat att sajten kan avslöja personer med narcissistisk läggning, som framhäver sig själva och utnyttjar bekantskaper för egen vinning. Dessa personer verkar ofta charmiga, men kan såra sin omgivning, varnar Laura Buffardi, författaren till studien.

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article3476060.ab

Stämmer detta? Jag håller inte helt med. Alla har inte möjligheten att gå till en studio och få en välstajlad bild, en hel del hade säkert dock velat ha det.

Jag tycker mer att din Facebook-bild visar vem du är, vad du gillar. Är du modell, så har du troligtvis en modellbild, håller du på med bachoppning, så har du en backhoppningsbild, hästar, partynisse etc.

Vilka av mina Facebook-friends skulle kunna vara narcisstiska enligt Aftonbladet's artikel?
Emelie Ö
Alex
Robin
Yvonne
Emelie K
Andréa
Josephine
Andy
Therése
Amanda
Linn


Inte så många av lite drygt 400 vänner ;)

puSS,

xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

Hihihihi jag känner mig träffad! Puss, Andréa

Vicky M said...

hihihi :P :*** om folk är som dig när de är narcisstiska så får gärna fler vara det :D