Thursday, November 13, 2008

Besitter ni "vara bäst"-genen?

Jävla väder idag, regnigt och kallt, nya Goose-jackan *marinblå*, snow-joggers, halsduk och luvika(heter det så)-vantarna åkte på innan man power-walkade till Uni för ryskan, på vägen köpte jag en islatte :P Jossan: Ska du kanske inte köpa en varm choklad istället?- NÄ :D

(Ja, Jossan jag har redan tagit en paus :P)
Jag känner mig så bäst på ryskan :) Jag förstår mest och folket märker verkligen att jag är en "favorit" (nu gillar jag inte att använda detta ord egentligen, gillar inte favoritisering av lärare) och att jag är smart och fattar mest vad gäller detta språk. Jag älskar känslan av att vara bäst, av att känna att man är smartast och fattar mest. Jag vill helst vara bäst på allt jag tar mig an, jag älskar att tävla, i allt, det ger mig extra motivation och jag blir skitsur om jag "förlorar" i mina självuppsatta tävlingar mot folk. Har ni också samma egenskap? Egenskapen som jag kallar "vilja vara bäst"-genen?

Nä, nu ska jag fortsätta packa upp.


puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

Precis jobba på nu!
Jag har verkligen den genen men också den genen att när jag märker jag inte kan få vara bäst så tröttnar jag och struntar i saken istället. Min tyska ligger jävligt risigt till nu. Eller rättare sagt den tyska grammatiken. För jag är way bättre på att förstå orden än de andra i min klass och texterna i läroboken är som barnböcker för mig. Men de är så mycket bättre än mig på grammatiken.

Vicky M said...

grammatiken är en känslosak, du m¨ste ut och snacka med tyskar mer, då kommer det automatiskt in. :)