Monday, November 03, 2008

...

Jag har inte mått helt prima på senaste tiden, vet inte om det helt märkts av i bloggen, förutom kanske att jag typ inte publicerat speciellt många bilder, just därför att jag ej tagit några bilder, då jag varken haft någon lust eller ork.

Jag har haft ganska mycket att tänka på den senaste tiden, mycket som snurrat runt i mitt huvud och som ej varit klart. Jag är en väldigt impulsiv människa, men jag gillar att ha de viktigaste delarna i mitt liv strukturerade. För tillfället känns det som allt flyger runt i olika pusselbitar i universum, och jag vet inte om pusslet kommer bli helt.

Allt har den senaste tiden eskalerat, dock utan någon direkt explosion. Det har varit många saker, och nej det handlar inte det minsta om Schlieri för er som undrar, han är ett annat kapitel i mitt liv och en bra bit ifrån att ha kunnat ställa min värld upp och ner så länge han mår bra.

Jag måste ärligt säga att jag känner mig ganska slutkörd just nu, min kropp börjar säga ifrån. Mitt matsug är helt borta och så fort jag äter något så mår jag illa och vill spy upp det. Min kost ser för tillället ut som Varma Koppen, Actimel dricka, rökt fisk eller tonfisk på burk, frukt. Iskaffe latte, färskpressade juicer och Red Bull, Coca Cola light går knappt ner, då den ofta hamnar i toalettstolen ganska direkt efter. Knäckebröd med margarin går också ner, mår dock inte helt super efter att jag ätit det.

Idag åt jag och Jossan McDonald's, en cheeseburgare och en tonfisk mcsalad shaker och en McSundae. Behöll jag maten? guess twice... Och nej, jag anser inte att jag har en ätstörning, jag vill inte spy ut det jag äter, jag vill äta, jag vill vara sugen på något och jag vill inte må illa. Jag tror helt enkelt att min organism är så slutkörd just nu att den inte vill tolerera några intag, speciellt inte några kemisk framställda, tror just det är därför som jag inte mår illa av att äta färska frukter och färskpressade juicer, eller dricka Actimel.
Har någon av er kanske haft något liknande?

För egen del tror jag dock att det kommer bli bättre nu iom november månad, det känns som en månad med mindre stressfaktor, mindre saker att göra (förutom alla födelsedagar, bl.a. min egen :D). Därtill är jue Bini's stängt månaden ut, så jag kommer inte jobba något förutom eventuellt fota för Devcon, men det väljer jag jue själv :)

Att sticka iväg några dagar vore också skönt, Milano eller St. Moritz, St. Moritz känns dock mer som avslappning. Får se... Eller kanske Wien?

puSS,
xXxVickanxXx

5 comments:

Tasja said...

Men du mår du så dåligt så ska du definitivt inte dricka en massa sprit!!

Och säg något för tusan!! Jag har inte haft en aning.....

Vicky M said...

sprit är bra :D då vill amn int äta något hela nästa dag :)

Tasja said...

Näää visst men bra för kroppen är det inte!! Tyvärr händer inte samma fenomen för mig, jag mår ju aldrig dåligt dagen efter....
och skämta inte bort allt. Jag menar allvar!

Vicky M said...

hihihi.. postitive thinking :D

Malin said...

Men vickan det där låter inte alls bra!Håller med jossan.Skämta inte bort allt nu och börja ät igen..