Saturday, November 08, 2008

Comme des Garçons är en besvikelse :(

Hysterin har börjat i Toky0. Ja, det är märkeskläder, men de har fortfarande H&M-labeln kvar. Inte för att det egentligen spelar någon roll, sålänge plagget är snyggt, bra kvalitée och det VIKTIGASTE sitter snyggt!

Var precis inne på H&M's hemsida och kollade in Comme des Garçons - kollektion, och måste säga att jag är sjukt besviken. Tyckte helt ärligt inte att någonting var snyggt :/ Det enda som jag hitintills skulle kunna tänka mig är den stora väskan, 59.90€ kostar den här.

Kommer såklart självklart spana in kläderna på H&M här, vem vet de kanske ser bättre ut in real life, fast känns inte riktigt som min stil fullt ut. Riktigt snyggt skurna plagg, men hur många kavajer elelr kappor kan man ha som ser likadana ut?
I Sverige kommer det säkert vara en hysteri, som alltid, här kommer jag dock i lugn och ro kunna kolla in plaggen, prova olika storlekar och köpa vad jag vill om något skulle falla mig in.
Vad tycker ni om kollektionen? Vilken av H&M's designersammarbeten har ni gillat mest?
Min lista (och vad jag äger):
  1. Karl Lagerfeldt (1 t-shirt, 2 linnen, 1 klänning)
  2. Viktor&Rolf (1 bh, 1 par skor *love them*)
  3. Roberto Cavalli (tyvärr missade jag denna kollektion i affärerna =( )
  4. Stella McCartney (tyckte priserna för H&M-plagg var alldeles för höga)
  5. Comme des Garçons (vem vet, de kanske avancerar i listan när jag sett kollektionen :P)
http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/sofiemode/article3727282.ab

Nä, nu ska Innsbruck-town intas, partypeople here I come :)

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

Viktor o Rolf såklaaaart! Love them. Fick med hem massa, även ett par skor jag med.

Pusssssssss baby

Andrea

Vicky M said...

mm, jag var ute på Viktor &rolf väldigt sent, men såg en massa sött, så ångrar lite :(

puusss