Monday, November 24, 2008

Fusk eller äkta?

REAL

En ständig fråga, fuskpäls eller äkta? Vad tycker ni? Jag måste säga att jag är den "äkta typen". Köpte en fuskpäls-väst i höstas och jag har använt den ett fåtal gånger, men nu kommer den åka tillbaka till Sverige. Jag trivs inte i den, tycker inte att den är lika fin somt.ex. en kaninpälsväst. Älskar även pälsen på mina 2 Goose-jackor, fattar inte folk som plockar bort sina pälskragar, det är jue de som gör hela mys-pys-faktorn på jackan!

Annars är jag inte direkt en pälsmänniska överhuvudtaget, jag har både en lång minkpäls hemma och en kort, men använder de typ aldrig. Min rosa kaninpäls-väska gillar jag dock och jag tycker att det är snyggt med pälsdetaljer på handväskor :) Kändisar som t.ex. Victoria Beckham skiftar lite, på bilden över har hon dock en äkta päls över axlarna. Nicole Richie är däremot någon som bara ses i äkta päls.

Hur står ni i frågan?

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article3750623.ab
FAKE
puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker det är bra med fuskpäls! Känns otroligt dumt att köpa nya riktiga pälsar.
Där emot tycker jag också det är dumt att gömma sin gamla arvegods i garderoben, för att det är fel att bära päls. Skadan är ju lixom redan skedd... /Madde

Vicky M said...

Precis, det är jue inte många som köper ny päls nu.