Sunday, November 30, 2008

Inspirational Moment - Rachel Zoe


I adore this woman. Rachel Zoe är enligt mig den mest stilsäkra person som finns. Allt med henne säger fashion long way. Hennes stilkänsla är något så makalös att man vill dö och hon verkar samtidigt vara en så himla jordnära (kanske inte hennes shoppingvanor..hehe..) och snäll person.

Jag har alltid gillat Rachel och det hon gör, men föst nu när jag börjat kolla på hennes show; The Rachel Zoe Project, som jag verkligen har börjat älska henne. Är ni dock inte intresserad av fashion, så är det absolut ingen show för er...hehe...
Hennes bok; A Style Guide, From A to Zoe har jag, men har inte hunnit ta tag i den än :/Någon som har läst den?


Kolla bara vad hon gjorde med Nicole Richie, som gick från en halvfet junkie utan stil till en av världen's främsta fashion icons. Allt Rachel tar i blir till guld. Alla hennes klienter som visar sig på röda mattan är smashing moments. För min del är Rachel den främsta, one of a kind, the one and only helt enkelt, och jag skulle göra allt för att ha henne som stylist. Debra Messing kills on the red carpet, varje gång hon visar sig -> all thanks to Rachel.

Rachel
är helt enkelt som en liten fashion-Gud som alltid prickar rätt.

Jennifer Garner, Joy Bryant, Demi Moore, Molly Ash är några andra av Rachel's kienter. Vad tycker ni om Rachel? Om ni inte gillar henne, vem har ni som fashion icon?

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: