Wednesday, November 05, 2008

Obama is the president


Ska alldeles strax in till stan. Ska kolla på ett rum, och sedan har jag bl.a. bankärrenden att utföra.
Har en hel del timmar att spendera inne i stan idag. Först kl. 17.30 ska jag på BBP igen på gymmet.

Obama vann presidentvalet i USA, ingen som är direkt förvånad kanske, men man vet aldrig i USA kan allt hända, vilket även Obama sa i sitt tacktal till nationen. Tror dock inte han menade det på samma sätt som jag.

Själv slutatde jag engagera mig när Hillary Clinton var gone, inte för att jag är speciellt polistiskt engagerad överhuvudtaget, visst har man varit med i MUF och visst röstar jag i svenska valet (Moderaterna), visst var jag med på valvakan på Hilton när Alliansen tog hem segern och visst firades det rejält :) Men annars...hmm..naje...

Obama vann med bred marginal över McCain, Blondinbella la upp ett bra inlägg om var både Obama och McCain står i viktiga frågor igår, så kolla in hennes inlägg om ni är intresserade :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3698914.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3698299.ab

puSS, xXxVickanxXx

No comments: