Saturday, December 27, 2008

Denna eländiga Kastrups flygplats

Jag gillar nog denna flygplats ungefär lika mycket som jag gillar att packa. Aldrig är det problemfritt.

Self check-in, sedan ställer vi oss i en baggage drop kö, efter ett tag säger killen att kön är stängd, så vi går tillbaka till den kön vi stod i från början (fast nu har typ 10 pers kommit före oss), och vet ni vad killen gör då? han släpper förbi folk i den kön som sk. var stängd iaf *gaaaH*. Baggage drop:en gick iaf bra, fast jag hade 0,6kg övervikt (packar aldrig övervikt på Kastrup då man ALLTID får betala alla extrakilona man har :/).

Sen kommer vi till säkerhetskontrollen. Får typ "skäll" av en kvinnlig kontrolant, att jag måste ha alla mina flytande burkar i en genomskinlig påse, plus att man bara får fylla en sådan minipåse med grejjer, värsta otrevlig. Jag typ bara, jaja whatever typ. Det ska ändras då man inte bara kan resa med handbaggage eftersom vätskeflaskorna max får vara 100ml. hon bara spydigt, ja, det har jag inte hört någonting om..hmpf... Jävla kärring asså.

Jaja, sedan ska jag inte klaga, flög jue Lufthansa all the way, trevlig personal, bra flygplan och säten, överfullt flygplan dock, men jag fick två säten för mig själv :)

Kommer fram i München och ska gå och köpa tågbiljett, tjejen ställer ut en biljett till mig och säger att tåget går om 1h50min och att jag ska byta på Ostbahnhof. Då frågar jag, eller säger att det startar väl på Hauptbahnhof, nej, ostbahnhof sa jag jue. Ja, men det är jue sållång tid, så jag tänkte åka in till Hauptbahnhof först, nej nu får du kolla din färdsträcka. Jävla otrevlig, hon har väl inte fått sex på länge.

Jag bestämnde mig hursomhelst att först åka in till Haupbahnhof, och om tåget verkligen inte startade där, då fick jag at ett t-bana till Ostbahnhof när det var dags (tänkte jue spendera tiden fram till dess på Starbucks<3).

Kommer till Haupbahnhof och kollar tågschemat, och ni tror inte fan att det tåget jag ska ta, precis som jag trodde börjar sin rutt här?!?! Så nu sitter jag på Starbucks, skriver detta blogginlägg och väntar på att tåget ska komma in, så man får en bra sittplats :)

Hur har er lördag varit? Min har varit fyra länder..hihi.. Sverige-Danmark,-Tyskland -Österrike.

Nu ska jag fortsätta städa, packa upp och packa på nytt, då jag redan imorgon bitti beger mig på äventyr igen.

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

siemka Vicky :*
co słychac?
od czasu kiedy tu ostatnio bylam duzo napisalas ;)
jak mijaja swieta?
jakie plany na sylwestra?
co dostalas od mikołaja?
i czy organizujesz jakies spotkanko w Zako ;> ?
pozdr.

Elina said...

Åhh vad jobbigt gumman! Ibland går det bara inte som man vill... Hatar när det strular på flygplatser! Men Lufthansa är jättebra så då hade du ju tur iaf, plus att du fick två säten för dig själv! ;) Hoppas du får det trevligt nu såhär på söndagskvällen. Pusssssssssssss