Sunday, December 07, 2008

Går inte att bekämpa celluliter?

Är en artikel på Aftonbladet idag om hur man bekämpar celluliter (yes, we all hate them) och en motionsexpert säger att inga krämer eller behandlingar fungerar.

Det medicinska begreppet cellulit betyder ungefär "inflammation i fettväven". Groparna är alltså inte en sjukdom och det finns inga kända verksamma behandlingsmetoder.

– Alla krämer, serum piller, pulver och salvor är absolut, helt, etthundra procent verkningslösa. Massage fungerar inte heller och olika skubbprodukter och vantar är lika verkningslösa, säger Alan Bergström.

Detta tycker jag är bullshit, för det finns krämer där jag sett verkan, en som jag just nu inte minns namnet på tyvärr, har dock skrivit om den innan, där ser man verkligen resultatet, även Dior's tycker jag är rikitgt bra och absolut ROC's (som jag dock tyvärr är allergisk mot då jag får utslag av den). Vad tror ni? Jag tror att denna man inte har en direkt aning, jag menar har han själv celluliter, har han provat olika krämer?! Tror inte det nä...

Tror dock inte att hans tips är dåliga på hur man blir av med celluliter och vad de beror på:

– Uppkomsten av groparna beror till största delen på att man är dåligt tränad. Blodförsörjningen till kroppsvävnaderna försämras, vilket leder till ökad mängd slaggprodukter, dålig syresättning av vävnaderna och låg omsättning av underhudsfetter.

Kuren mot celluliterna

bo Ät bra mat.

bo Drick ordentligt med vatten.

bo Sluta med alkohol och tobak.

bo Kör minst fyra konditionspass i veckan.

Hela artikeln har ni här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article487088.ab

Dags för Fight Out på gymmet nu (så man blir av med de celluliter som syns :P)

puSS,

xXxVickanxXx

3 comments:

Anonymous said...

Heeej babe=) Ja men va roligt..att se dig här =) ja detsamma...en till att följa! (skoj, skoj) Hur leker livet? Pussss sötnos

Vicky M said...

livet leker framåt, lite stress just nu, men på fredag flyger jag upp till Sverige igen :) denna gången tycker jag verkligen att vi måste hinna med en fika! :) hur e allt med dig?
pusss

Illwill said...

Snuttan, det handlar inte om att han har celluliter etc...

Likt med klimatidiotin (koldioxid) så handlar det om grundläggande information, kemi och fysik.

För att en kräm skulle fungera på celluliter så får du antingen injicera det eller hitta en kräm som jobbar sig ner genom huden och sedan löser upp fett. Du kanske inte inser vad del två innebär, men det finns ämnen för sådant...t.ex natriumhydroxid som förtvålar fettet i kroppen (så det blir vattenlösligt). Du verkar inte överdrivet intelligent så jag får väl tillägga att natriumhydroxid ger riktigt otäcka frätskador då det förtvålar allt fett det stöter på och inte bara celluliterna.

Men mår du bättre av att använda en kräm som temporärt drar åt huden lite, kör på det.