Friday, December 26, 2008

Jag hatar REA!

Ca klockan 11 var jag och mamsen nere i stan. Himla mycket folk redan, speciellt inne på GANT och Marty, för att inte tala om Gina Tricot, där vi stod i kö i ca 20 minuter. Jag blir på väldigt dåligt humör när det är så övermycket med folk, allting är huller om buller och allt är bara blä.

Ja, jag orkade typ inte titta på något, snodde åt mig en del plagg (en högmidjad kjol, 3 klänningar/linnen, ett skärp, 2 par underkläder) från galgarna bara och gick till kassan (glöm liksom att jag ställer mig i kö för att prova).

Inne på MQ var jag såklart bara intresserad av de plaggen som inte var på REA (inte för att det var mycket som var på REA överhuvudtaget). Blev dock inget köp där, provade en Bondelid-klänning och en Paris, Kate & I-topp, men mamsen lovade att smita dit nästa vecka och se om de var rea:de då, fanns jue en hel del kvar och med dagens lågkonja, så lär de jue inte försvinna. MQ-butiken var typ tom, eller ja jämfört med Gina Tricot, fanns bara ett par personer vid REA-ställen.

Vidare till H&M, där jag blev paff...Typ ingen REA alls, samma som det var innan jul. Blev inget köp där, letade förjäves efter en klänning som jag såg i Stockholm, men icke sa nicke :(

Vidare på Gågatan, gick in på ett par ställen, men jag nästan vände i dörren, jag tål inte denna folkmassa alltså... På Storgatan hittade jag inget heller och jag var ledsen eftersom Guaya var stängd (konkurs? :/).

Vi gick till Matas, inte så mycket REA som jag väntade mig, men blev 2 parfymer (Hugo Boss Purple & Lacoste Touch of Sun), sedan även Davidoff Cool Water Wave deostick (ett tips från Josbeth på att den ska vara riktigt bra), 2 småparfymer Dior Miss Cherie och Cheap & Chic by Moshino. Sen hårvård: L'Oréal Elnett Satin mini hårspray, Go2b Sparkling shine hairspray och Toni & Guy moisture injections serum.

Time to eat -> Subway, Parmesan-Oregano-sub med rostbiff, mums mums mums (kan de inte öppna Subway i Innsbruck?).

Vi hoppade i bilen och åkte till Mobilia. Tänkte eventuellt köpa ett par bågar, men inga av bågarna jag ville ha fanns kvar (de har dock ett erbjudande nu köp dina märkesbågar för 1kr och betala glasen och glasen kostar ca 3000kr, jag frågade förra veckan, så kan jue vara att de plockat bort de snyggaste och dyraste bågarna). Jag kommer jue i februari igen, då kan jag utnyttja mitt presentkort :)

Ur & Smycken blev det lite handlat på, men satan vilken kölappskö :/ Blev 2 armband, 3 halsband och ett mobilsmycke.

H&M blev jag galen, jag ville tvunget ha en lila pennkjol (längst upp till vänster) som jag såg förra veckan (såklart inte rea:d den heller),men jag kunde fan inte hitta den någonstans *gRRR*. Min mamma hittade den tillslut dock :)

Lindex köpte jag en blå/lila BH från Ellen May, som jag sedan glömde där *grattis* (min mamma får bege sig dit imorgon och fråga). Och såkart var inte den heller på REA. Just my luck...


Sista stoppet för shopping var Twilfit - underkläder. En rosa BH med svart spets från Passionata, hipstersen fanns bara i stl. 46 :/ mamsen ska kolla i en annan Twilfit. Sedan blev det ett TIGER-set med mjuk BH, gaaH, can't believe it! jag och mjuka kupor?!?! Även Hollywood fashion tape *den bästa*, nyår närmar jue sig :P

Sedan var vi även inne på Albrekts Guld, jag har valt ut en fiin fiin fiiiin 0,5 ct diamatring i vitt guld som jag vill ha, får se om mamsen är så snäll att hon köper den :D

Har ni "njutit" av mellandags-rean idag?


puSS,

xXxVickanxXx

No comments: