Tuesday, December 23, 2008

Årets julfilm - Australia?

Hyrde online-film för någon dag sedan via cdon.se, eller ja jag fick det i present eftersom jag är medlem i Malmö Aviation's bonusprogram. Valde att se filmen Babel med bl.a. Brad Pitt, Cate Blanchette, Gael Garcia Bernal m.fl. Måste säga att jag tycket att det var en väldigt sevärd film, väldigt konstig dock, där tider, länder och platser hoppade omkring, men på något sätt så hängde allting iaf ihop och man förstod handlingen.


Någon av er som sett den och har några andra tankar om den?

Men över till min rubrik, årets julfilm tror jag helt klart är Australia med Nicole Kidman och Hugh Jackman. Jag älskar jue verkligen Nicole, hennes filmer är alltid riktigt bra och hon är en sådan grym skådespelerska *tycka*.

juldagen ska vi ha lite mys hemma hos mig, med glögg, julklappar, tjejsnack, sedan tänkte vi gå på 21-bion och se just Australia som har premiär då :)
Därtill kan tilläggas att Baz Luhrmann är regissören och han har jue bl.a. regisserat min favoritfilm, Moulin Rouge innan.

En annan film som jag väldigt gärna vill se är Keira Knightley's - The Dutchess, blir antingen i Innsbruck (om jag lyckas hitta i orginalversion, d.v.s. på engelska), eller när jag kommer till Sverige i februari igen :)

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

Genom att uppdatera ofta hamnade jag på mest aktiva listan, sen kommentarade jag i andras bloggar som gjorde att flera klickade in på mig och så. Sen hamnade jag på mest besökta bloggar och genom att vara på den listan får jag ännu fler besökare :) Kram!

Elina said...

Ja jag tror också att Australia är riktigt bra! Ska försöka hinna med att se den snart... H*oppas du får en riktigt mysig jul och att du har det trevligt här hemma i Stockholm. Hade varit skoj om vi kunde setts över en fika men vi åker redan på fredag så jag hinner inte... Anyways, merry xmas! ;)

Pussssss