Thursday, February 12, 2009

5 timmar på sjukhus - I HATE SWEDEN!!!

Detta jävla inkompetenta land. Först får man vänta i en timme på att en jävla sjuksköterska ska kolla en i halsen, säga att hon tror det är halsfluss, men att de inte har några läkartider idag, så man får gå till jourcentralen fr.o.m. klockan17.

På jourcentralen får man fylla i och anmäla sig, en jävla massa folk, vi hade nummer 37, efter två jävla timmar har typ en massa nytt folk fått gå in, speciellt barn, men där sitter man som ett jävla pucko och håller på att dö eftersom det gör så jävla ont att svälja.

Jag är så jävla förbannad, ingen jävel jobbar utan alla de idioterna där bara springer runt fram och tillbaka. Helt slut, jue längre tiden går jue mer rinner tårarna, jue mer jag inser att jag inte kan göra något åt situationen, jue mer förbannad blir jag och dessto mer börjar tårarna rinna av ilska, jag är van att fixa allt själv, att få det jag vill ha när jag vill ha det och inte vara helt hjälplös.

Efter dryga 3 timmar går iaf min mamma in och skäller på dem, vad fan detta ska vara? hur alla kan gå in före etc. När hon får som svar att det finns endast en läkare och 3 pers till före mig, blir jag så jävla förbannad, kallar de för inkompetenta jävlar, hur fan man kan ha 20 odugliga springande sjuksköterskor och bara en jourläkare till hans, hur jävla dumma får man bli. Hur fan en jävla timme kan bli över tre och att det är jävla skrattretande vad det är vi betalar skatt för.

Hon säger att vi kan få avgiften tillbaka om vi inte vill vänta längre. Mitt svar blir att hon kan stoppa upp de jävla 300 kr någonstans, sen går jag ut. Kommer tillbaka ca 5 minuter senare och säger till min mamma att nu kör vi hem, min mams övertalar mig dock att stanna.

En person blir intagen innan mig, sen blir det min tur (ibland funkar det att bråka). Läkaren är inte mycket bättre. Hon har stort skrivet att jag är allergisk mot Pencillin "Men du är väl iaf inte allergisk mot pencillin?". "Men har du provat pencillin sen du fick diagnosen att du är allergisk?!" - hur jävla dum fåpr man bli?!?!? Nä, det är la fan klat jag inte har då jag får allergichock direkt jag tar skiten. "Ja, då skickar jag nog iväg dig på provtagning iaf".
"Ska vi ge dig antibiotika direkt eller skicka iväg dig på prover?"

Efter två provtagningar, för halsprovet visade ingen. "Ja du har halsfluss, men inte riktigt." que??? "Ja, vad ska vi behandla dig med då? Pencillin gick inte va?".

Jag trodde jag skulle knocka kärringen.

Så mitt första besök hos läkaren idag var kl. 14-15.30 Sedan 17-21.15 Sedan Apoteket. Strax innan 22 var vi hemma.... Tröstshopping imorgon, jadåååå!


puSS,
xXxVickanxXx

6 comments:

Elina said...

Gumman, fy tusan vad jobbigt! Hoppas du känner dig bättre snart... Ibland är den svenska vården hopplös men den är ju iaf gratis (nästan). Puss på dig

Anonymous said...

jävla idiot. flytta till ett annat land så får du se på pissig sjukvård.
varför inte flytta till USA där du får betala din sjukvård ur egen ficka. snacka inte skit om svensk sjukvård när du uppenbarligen inte har en aning om hur det står till med andra länders sjukvård.

Rakel said...

Om det här landet var befriade från sådana som dig skulle vi slippa den inkompetens du gnäller om.

Anonymous said...

Jag förstår dig, sådana saker kan vara frustrerande, men sjukvården i Sverige är bra. Och även om det tar lång tid så får du din hjälp och behöver inte dö för att du inte har nog med pengar.

Anonymous said...

åhhh, stackars dig, du betalar ju säkert så mycket för din sjukvård, å du vet säkert varför du fick vänta, det kan ju inte bero på personalbrist! och istället för att klaga så kan du ju gå omvårdnad!

Vicky M said...

Jag jämför inte, jag söäger vad jag tycker om den sjukvård jag fåpr och jag tycker det suger att det tar sådan lång tid och att de är helt okapabla, för hur onödigt är det att bli undersökt av 5 läkare/sköterskor istället för att en elelr ev. 2 skulle ha gjort jobbet?