Tuesday, February 03, 2009

En SEX:ig dag

Ja, jag brukar vara ganska personlig i min blogg, eller ja det kan verka så, vet dock inte om jag egentligen borde dra en gräns innan jag skriver detta inlägget, men what the fuck, jag tycker det är ett ganska roligt tema, so here we go...

Denna dagen har varit något kaotisk. Men vi börjar från början. För 2 veckor sedan bad jag min mams att gå till apoteket och köpa ut mina mini-piller, vilket hon gjorde och dessa skulle hon skicka till mig (då mina i Innsbruck tog slut mot slutet av januari). Min mams tänkte dock inte, att t.ex. spara ett ark (av 6) i Sverige, detta kom hon på när hon slängt in brevet i postlådan. Typ en bad feeling ni vet.

Jag var dock sent ute med att sätta upp mitt namn på postlådan i Innsbruck, så troligtvis har posten gått tillbaka, men för att den ska återkomma till Sverige, ja det dröjer säkert ca en månad. Så här sitter jag i Sverige, en endaste dag har jag och jag har inga piller. Efter som jag är över gränsen för att få gå till ungdomsmottagningen, så ringer jag sexuell hälsa.

Haha..glöm det säger de, du måste ha en tidsbokning, men ring din sjuksköterska på ungdomsmottagningen hon kanske kan hjälpa.

Jag ringer till Vellinge, någon annan som svarar, säger också att alla deras tider är uppbokade idag, men att hon ska ge Maria mitt nummer, så ringer hon upp mig.

Mitt flyg går kl. 16.50 och klockan 15 hade Maria fortfarande inte ringt, min mamma kommer hejm och frågar, jag bara, ja hin har inte hört av sig än, så jag kan glömma det idag iaf. Varpå jag trodde att jag skulle dö (oki inte riktigt)
M: Vad ska du göra nu då?
V: Ehh, inget, får boka tid när jag kommer hem.
M: Men då vet du att du inte kan kn*lla
V: ahh, tyst. sluta gaaaH *något obekvämt att höra om vad jag kan göra av min mmma*
M: Men, vad, du kan inte, du vet att du kan bli på smällen?!
V: Mamma, sluuuta.
M: ja men...
V: Det finns för fan annat än piller!!
M: ja, men du har gått på piller så länge nu, och...
V: SLUTA! TYST!

Ja, som ni ser att diskutera sex med min mams är inget som jag vill göra. När jag bir irriterad på hennes frågor "Har du skaffat pojkvän än?!" Så kan jag kläcka ur mig "Nä, jag vill inte ha någon, för att man hoppar i säng me folk betyder det inte att man ska bli ihop". Min mams brukar knipa igen då, hon är inte riktigt helt ok med hur dagens ungdomar lever och hur "lösaktiga" vi är jämfört med när de var yngre. (fast jag hur som helt tror att en del av deras ordentlighets-fas är ett spel, fast OK, tjejer var kanske mer pryda än vi är nu). Pratar ni sex med era föräldrar?

Ja, iaf så när det är en timme kvar innan min paps ska hämta mig för flygplatsen (jag är såklart inte packad ännu och min mams håller på att få spel attjag inte lagt fram allt som hon ska packa åt mig). Jag upptäcker at jag inte har någon laddare till LG (polska mobil), så jag tar bilen iväg till ONOFF, ingen laddare där. Kommer hem och ringer och får veta att det finns på Kjell & Co. Min mamma typ förbjuder mig at åka, då pappa kommer snart och hämtar mig och jag är fortfarande inte färdigpackad. Kompromiss tillslut, paps kom 10 minuter tidigare och vi åkte iväg, dock såklart med en massa skäll på vägen om hur oansvarig och oorganiserad jag är.

Väl på planet, precis när vi gått ombord, så ringer min mobil, Privat nummer (trodde det var Andréa), guess what? Maria - sjuksköterska. Så där sitter, eller står jag, och berättar inför ett fullt flygplan om hur min mamma skickade mina p-piller och att de försvann på vägen och att jag nu behöver och vet inte var jag ska vända mig etc. Skitkul säkert, speciellt när det satt två unga killar bakom mig...haha... Hon var iaf snäll och skulle skicka ett nytt recept till min mamma..hehe... Innan vi la på "Ha ett trevligt flyg då, och ta det lugnt. Har du kondomer?" ...hahahahahahahha...


Nu vill jag bara ha en lugn kväll :)

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Elina said...

Haha vilken upplevelse gumman... :) Hoppas nu det löser sig iaf. Och använd kondom för Guds skull! ;) Bara en extra moralpredikan liksom ;)

Pusssssss snygging

Vicky M said...

hahaha..tack för den extra predikan gumman :P

pusss