Monday, February 02, 2009

En Victorias Secret angel


Doutzen Kroes, denna hölländska med det konstiga namnet. Jag tycker hon är magnifikt vacker, helt klart på min topp-fem lista bland modeller, ihop med Heidi Klum, Daria Werbowy, Gisele Bündchen och Natalia Vodianova.

Det går verkligen jättebra för dig just nu, hinner du njuta av dina framgångar?

– Jag börjar göra det nu, i början hade jag jättestark hemlängtan och saknade min familj varje dag. Men jag var tvungen att säga till mig själv att detta är en fantastisk möjlighet som jag måste ta vara på, säger Doutzen Kroes när Sofis mode träffar henne på mode­veckan i New York.

Det går verkligen jättebra för dig just nu, hinner du njuta av dina framgångar?

Men är det inte ett drömjobb att få resa så mycket som du gör?

– Jo absolut, men det värsta är att jag aldrig vet vad jag gör i morgon. Jag kan aldrig planera en middag med en kompis i nästa vecka, för jag vet inte var jag kommer att befinna mig då. Men jag försöker att se positivt på det.

Vilket är det roligaste jobbet du har gjort?

– Att skriva kontrakt med L’Oréal var en jättestor grej för mig. Det innebar en enorm förändring och gjorde allting annorlunda. Nu känner folk igen mig som Doutzen Kroes, i stället för bara en modell bland många, säger modellen – som tidigare erkänt att hon inte gillar att bli placerad i det fack som ofta associeras med hennes yrke.

hel artikel i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sofismode/article4297141.ab


Har ni några favoritmodeller?

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Elina said...

Åhh hon är ju så snygg alltså! Min favvis är nog Adriana Lima... Också VS modell, så hiiiimla sööööt!

Pussssssssssss