Tuesday, February 24, 2009

Frågestund igen :P

Har de senaste dagarna faktiskt tänkt på att det var längesedan jag hade frågor/lista i bloggen och tänkte faktiskt antingen skriva ihop en lista "detta visste ni inte" eller leta upp någon att fylla i. På Elina's blogg hittade jag dock en lista, så den snodde jag såklart :) Nedan har ni 81 frågor och svar:

1. Vilken svordom använder du mest? Kurwa och Scheiss(e)
2. Äger du en iPod? Nope
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 10.30
4. Hur många resväskor äger du? Många, men om vi ska räkna de hårda så 4st
5. Använder du flip-floppar? Loves it!
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Mercur, MPreis
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Älskar foto :) Liten linslus har man blivit
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Uptown Girl med Brittany Murphy, på bio såg jag dock Mammut med Gael Garcia Bernal och Michelle Williams
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna? Med en vännina såklart.
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En sprillans ny Porsche Caynenne Turbo S Diesel och en lovely lägenhet
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Klart
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Never done it
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Agnes - Love Dance Pop, fast jag har jue 10 cd-växlare i bilen, så är ganska många, men den nyaste siom lyssnas flitigast på är Agnes :)
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Oj, svårt. Har alltid älskat Mariah Carey. Men just nu skulle jag välja Katy Perry.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad? Vet inte om det är en hemlighet, men det är iaf inte officiellt (och jag hoppas att et inte blir!).
16. När var senast någon stötte på dig? Igår online.
17. Vad åt du till middag senast? Svampsoppa
18. Använder du huvtröjor? Älskar min Ed Hardy, typ mitt favvoplagg nästan..hihihi..
19. Kan du vissla? Njae
20. Vem var den senaste som ringde dig? Pappa
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Roller Coasters och vattenattraktioner, men jag älskar allt :D
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Haha..ja och inte lite heller. That's life.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 091 i Polen just nu.
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Dum fråga som jag inte tror behöver något svar.
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Just nu i Szczecin, väldigt stort 300 affärer, 8 biosalonger, bowlingbanor etc.
26. Hur många syskon har du? Nada
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Beror på om jag verkligen gillar någon eller inte.
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Håller med Elina här, typ Lejonkungen :P Och Dirty Dancing, samt Grease. 10 orsaker att hata dig är jag rätt bra på också :)
29. Äger du några popband t-shirts? nope
30. När flög du senast? 13:e februari från Katowice till Malmö.
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4
32. Läser du för skojs skull? Ja, när jag hinner
33. Pratar du några andra språk? Svenska, polska, engelska, tyska, polska, lite franska, ryska och norska (som resten av Sverige typ)
34. Diskar du din egen disk? Nej
35. Har du gråtit offentligt? Ja
36. Har du en stationär dator eller en laptop? 2 lap tops
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Yes
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? En tatuering på höftbenet, men inte bestämt mig för exakt vad, så det får vänta tills jag är säker.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Klart, pinsamt annars
40. Kan du kasta macka? ja, fast är inte bra :P
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nä, men vill någon gång flyga dit
42. Vad har du med dig in på bion? Dricka :D
43. Vem var din favoritlärare och varför? Min tysklärare Hans på högstadiet :)
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Nope
45. Vad har du för väder? Det är klar kväll, med någon enstaka plusgrad.
46. Har du en blogg? haha... vad kallar du det här?
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Matte, Tyska, Franska och Syslöjd
48. Gillar du att flyga? Loves it!
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Personlighet, ingen som följer strömmen och ambition med livet
50. När sov du senast på golvet? Oj, länge länge sedan hos en kompis
51. Vilken är din favorit drink? P2, Caipiroshka och Cosmopolitan
52. Gillar du din boende-situation? Både ja och nej.
53. Vilken är din mammas hemstad? Szczecin, Polen
54. Din pappas hemstad? Szczecin, Polen
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 5, då fungerar jag, men utan väckarklocka sover jag 10, det är idealet
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Periodvis
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Det händer ja, var dock värre på gymnasiet
58. Vilken är din favoritfrukt? Vattenmelon
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ibland
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? ett år äldre ;)
61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ganska, finns vissa fel som jag hatar när folk gör, sen kan jag inte säga att jag alltid pratar och skriver grammatiskt korrekt (d.v.s. när jag skriver i gästböcker elelr bloggar, för uppsatser och så är en annan femma)
62. Tror du på liv på andra planeter? Ja
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? mamma
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror och tror, Gud känns som en man, dels säkerligen för att han alltid blir porträterad som en.
65. Vad var det senaste du åt? 3 ostskivor
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Har flest och närmast killkompisar, men älskar vissa av mina girlies också :)
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Min Gudmor kollade på Eurovision Song Contest där hon blev förälskad i en sångerska vid namn Vicky, så hon praktiskt taget tvingade mina föräldrar..haha...
68. Gillar du senap? Hates it, är det senap på så rör jag det inte (förutom på McDonald's små hamburgare)
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "Varför kan jag bara inte få dö?"
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Jag vill =)
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Lauren Conrad, fast jag gråter inte lika mycket och speciellt inte inför folk
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
73. Tycker du om att krama folk? Ja, fast samtidigt är jag inte speciellt kramig, konstigt det där :/
74. Skulle du säga att du är trendig? Skulle jag nog ja, men det kanske andra kan svara på :)
75. Äger du en digitalkamera? Yes
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Paris Hilton..haha...Om någon nu missat detta faktum :P
77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Ja, men det händer jue alla, men visst är det störigt om man väntar.
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Minns inte, men visst har böcker fått en att gråta.
79. Tycker du att du är attraktiv? Vi känner oss alla fina ibland ;)
80. Vad är du allergisk mot? Falskhet och pencillin.
81. Är du trött på frågor nu?! Nope, tycker det är kul :P


puSS,
xXxVickanxXx

No comments: