Monday, February 16, 2009

Mammut med Peder och Lisen Bratt-Fredricson


Kaytan och jag köpte biljetter, sedan gick vi till Espresso House på en chai-latte (på lättmjölk såklart :P). Sedan när vi skulle handla pop corn på Royal, så står helt plötsligt Lisen Bratt-Fredricson där med Peder, hon kollar ett par extra gånger på mig och jag på henne..hehe.. Ja, inte konstigt att hon kände igen mig, ridsportsvängen var jag jue ganska länge i, men slutade jue för något år sedan och sedan dess har jag ändrats något, plus att jag inte hade ridkläder på mig...hehe...

Min fråga är bara vad hon och Peder gjorde på bio mitt i veckan i Malmö? De bor jue på Österlen! Sen såg hon gravid ut, eller har hon kanske precis fött ett barn till?
Tänkte ta ett foto på de, men jag höll mig (sorry bloggen :P).

Filmen då, Lukas Moodyson är och förblir ett geni i mina ögon. Mammut är ännu en kontroversiell film, som visar verkligheten rakt på, som inte försöker skymma det som händer i vår värld (och speciellt i Asien som Thailand och Filipinerna) och jag tycker att han har valt helt perfekta skådespelare för varje liten roll. Gael Garcia Bernal började jag gilla ännu mer efter denna film, denna kille är verkligen hot på sitt egna lilla sett :) Michelle Williams gör också en bra rolltolkning.

Jag gillade filmen väldigt, den fick en att tänka och känna. Verkligen sevärd! Rekommenderar den starkt!


puSS,
xXxVickanxXx

No comments: