Wednesday, February 18, 2009

Mommy's Birthday! Vägen till size 0


Well, idag fyller min mams 60år. GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Telefonerna ringer stup i kvarten och min mamma är iväg på stan. Jag hatar hemtelefonen och svarar typ aldrig (jag menar, det är ändå inte till mig!).

Ja, självklart har jag köpt en present, men min mamma som fd. modell har bara en önskan egentligen och det är typ att jag ska bli size 0. Jag har hört det sen jag var hur liten som helst, nu senast har hon köpt ett par assnygga Dieseljeans till mig för 1699kr...storlek 28 (och alla vet vi jue hur Diesel-jeans är i storlekarna). Vi börjar här, tycker hon, sen går vi vidare. Jag vet att båda mina föräldrar skulle göra allt för mig, jag vet att jag är något bortskämd och nu är det väl dags att ge lite tillbaka.
So welcome to the ride of my life, no pain no gain (well definitly no gain). Jossan kör t.ex. LCHF, jag gör väl något liknande, fast kanske lite mer extreme. Och glöm inte Gojibären som jag skrev om för någon dag sedan :)

puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Tasja said...

Konstig mamma som önskar hennes unge ska bli size 0, för hur man än vänder och vrider på det är det INTE en sund storlek.

Size 0 är vad SJUÅRINGAR bär. Inte vuxna kvinnor.

Vicky M said...

well, alla har vi våra ideal, jag tycker jue själv size 0 är snyggt :)

Tasja said...

Snyggt eller ej, det är inte hälsosamt precis.

Vicky M said...

vill man vara fin får man lida pin....