Monday, February 23, 2009

Oscars-Kläningarna - Hot or Not?

Inte bara dessa priser på Oscars-galan som delades ut, även årets motsvarighet till Oscarsgalan, nämligen "Kalkongalan" korade sina förlorare vinnare.

Paris Hilton
tog hem 3 priser:
  • Sämsta skådespelerska för ”The hottie and the nottie”
  • Sämsta filmduo ”The hottie and the nottie”
  • Sämsta kvinnliga biroll för ”Repo! The genetic opera”

Årets sämsta film blev Mike Myers - Love Guru (som jag skrivit om innan och vilket jag verkligen håller med om, den var pinsamt dålig).

Pierce Brosnan tog hem den "gyllene kalkonen" för sämsta manliga biroll i Mamma Mia!

Indiana Jones
vann priset för ”sämsta föregångare, nyinspelning, kopia eller uppföljare”.


Ja säga vad man vill, men Paris klänning är snygg iaf :D




Men iaf, Oscarsgalan var det ja, och folkets outfits. Först TOPPARNA enligt mig:

Kate Winslet i Yves Saint Laurent by Stefano Pilati - Lisa Rina i Gustavo Radile, tycker denna klänning är helt underbar, men designern har jag aldrig hört talas om. *FAVORIT*


Amanda Seyfried i en Valentino kreation, för mig dock en dålig kopia Charlize Theiron's Dior-kreation för några år sedan som jag ÄLSKADE. What do you think?

Natalie Portman i en lovely Rodarte *HOT* - Angelina Jolie i en ganska tråkig svart, men fin Elie Saab, Brad Pitt i Tom Ford.

Nancy O'Dell i Pamela Rolland - Sarah Jessica Parker i en underbar Dior *FAVORIT*

Virginia Madsen i Kevan Hall. - Queen Latifa i en snygg och välvald Georges Chakra

Seal med sin Heidi Klum, snygg som alltid i Roland Mouret. Gillar hennes hår :)

Vanessa Hudgens i Marchesa. Älskar den. Jag älskar överhuvudtaget Marchesa! *FAVORIT* Zac Efron i Dolce & Gabanna

Alicia Keys i Armani Prive - Taraji P. Henson i Roberto Cavalli.

Jennifer Grey från Dirty Dancing i en snygg Dolce & Gabanna. - James Franco's date hade en snygg och intressant klänning!

Melissa George i än lovely Dolce & Gabanna :) (liknar V. Hudson's Marchesa)

Viola Davis i Reem Akra - Penelope Cruz bar en söt Pierre Balmain

Miley Cyrus i Zahair Murad. Jag tycker den är konstig, vad tycker ni?

Amy Adams i en Carolina Herrera.

Och FLOPPARNA enligt mig då:

Tilda Swinton i Lanvin. Inget fel på plaggen i sig, typska Lanvin-plagg, men till Oscars-galan? Big NO NO! - Meryl Streep i en hemskt sittande Alberta Ferretti. och färgen...bläää

Robin Roberts i J. Crew, dessa personer ska nog inte hålla sig till klänningar och speciellt inte till Oscars-galan. *FLOPP* - Frieda Pinto i Galliano. Hemsk, iaf på foto.

John Legend i Prada, men hans flickvän Christine Teigen, hade en ganska ordentlig urrigning på sin Julia Clancey, annars var det inte något fel på klänningen. - Mary Hart's klänning är så hemsk att man inte ens vet designern... *FLOPP*

Robert Downey Jr. i David August medan frun Susan satte på sig något á la strandklänning från Blumarine. *FLOPP* - Jessica Biel satte på sig en säck, klänning från Prada *FLOPP*.

SAMMANFATTNING:

Enligt mitt tycke så verkar det som om Dolce & Gabanna lyckades bäst, de har de snyggaste klänningarna och även flest personer som bar de. Sen slår Dior aldrig fel, ännu ett år designar modehuset min favoritklänning :) Vilken är er FAVORIT och er FLOPP?

puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Anonymous said...

Härliga bilder baby!

Jag hade inte bangat på Penelopes dress. Annars tycker jag att Angelina verligen stod ut, det trots att hon hade på sig svart (=ovanligt för Oscars). De där örhängena är ju KILLERS!

Pusssssssss

Andréa

Anonymous said...

I personally liked very much penelope cruz outfit, the dress looked so great on her, it fits so good to her dark hair.
But i think heidi klum shouldn´t have go with that hair to the oscars.. the oscars, are big, and glamourous and than she is having her hair in that style.. ahh no :D

Vicky M said...

Iäm a bit splitted when it comes to Heidi´s hair :)