Sunday, March 15, 2009

Drömtydning, någon?


Jag har haft världens konstigaste drömmar i natt. Drömde om min största skräck; ormar. Dock inte bara ormar så, utan att jag åkte på någon 2 veckors semester till Thailand (som jag förövrigt är ganska anti), så när jag kom fram skulle jag bo hos hon Blanche i Pantertanter i ett helt nybyggt hus på stranden, det var mörkt och jag gick ner på stranden, men där var massa småormar överallt, dessa klarade jag mig dock att ta mig över, jag gick in i en minigrotta och in i vattenet, men det var svinkallt. Jag tänkte att oj, så kallt i
Thailand? Men att det kanske var varmare i det vanliga havet.

Jag skulle gå tillbaka till Blanches hus, då mötte jag på någon som visste att jag var rädd för ormar som berättade detta för en brud, hon tog då upp en större orm och började gå efter mig, jag började gråta och springa och be henne att låta bli, men hon fotsatte. Jag sprang och sprang, sprang omkull en flicka. Bruden som gick med ormen kom fram till flickan och en pojke och gav pojken ormen, som nu var ännu större. Han började springa efter mig. Jag blev helt psykiskt stel och stannade och bad honom att låta bli, jag blundade och han la ormen på min arm, jag var så rädd och grät, men jag visste att jag var tvungen att försöka dölja min rädsla för ormen. Vet inte hur det kom sig att de tog bort den, men då sprang jag hem till Blanche, storgråtandes (jag vakande förresten av att jag grät och snörvlade). Jag visste att jag skulle ändra min flygbiljett och flyga hem så fort som möjligt, inga 2 veckor skulle jag stanna.

Så någon som har någon drömtydning om kan tyda något av detta?


puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Tasja said...

ORM: Att drömma om ormar är ett mycket dåligt omen, som berättar om faror, sjukdom, frestelser och synd. Om ormen attackerar dig ska du se upp för falskt smicker.
***
Drömmer du om ormar, då kan du räkna med att träffa en ny partner. Om du redan är upptagen, då finns det någon som är hemligt förälskad i dig.

Men att drömma om ormar kan även vara ett dåligt omen. Om ormen kommer och slingrar sig runt dig, ja då är det en ny partner på gång.

Men om ormen i stället är svart och skrämmande och förbereder sig till anfall, ja då är det bäst att du springer ut till badkaret. I detta fall är det inte säkert att vattengudinnan kan motverka all den ondska drömmen innebär, men hon kan i alla fall lindra verkningarna.
**
Ormens gift dödar, men att dö är också en pånyttfödelse. Gamla tiders magi har ofta ormen som symbol liv - död. Att övervinna det dolda som gömmer sig i gräset. Då gick de barfota, det gör vi inte i samma utsträckning idag. I olika kulturer tämjs ormen, det ger kontroll. Vi har också ormen som en symbol för läkande. krypa ur skinnet och få ett nytt.
**
Från några sidor googleträffar.

Vicky M said...

men att drömma om sin största skräck, ormar är jue min största skräck

Tasja said...

Så tolkar man inte saken om jag förstått det rätt, utan drömmer du om ormar (även om det är din största skräck eller ej) så är det ormen som symboliserar något.

Vicky M said...

hmmm..tycker det e lite konstg för om du älskar ormar och drämmer om de eller om du hatar de...hmmm...