Tuesday, March 10, 2009

Låt dig inte trampas på!

Jag tycker inte direkt att hämd är en bra plan, jag tror att hat och hämd förstör en människa, mer än det hjälper. Dock tycker jag inte att vi som enskilda personer ska låta oss trampas på. Vi ska säga ifrån när något inte stämmer, och bli arga om det så behövs.

Furuviksparken i Gävle blev schimpansen Santino tillslut trött på alla åskådare och planerade en stenkastning i sin bur. Jag tycker det är ganska roligt, men samtidigt bra att faktiskt djur också kan säga ifrån.

Jag blev t.ex. förbannad på en sekreterare på universitetet igår när jag skulle anmäla mig och betala min ryska. Hon typ totalvägrade, då hon sa att kursen var full, fast jag sa att jag redan går kursen och att två personer hoppat av. Sedan började hon käbbla om platskortsystem, vilket jag mailat henne om första dagen de släpptes, som hon dock inet svarade. "Jag svarar alltid". Tss..jag berättade hur dåligt jag tyckte det var o.s.v. Allt resulterade i att hon satte in mig i kursen, som egentligen var full...


Nä, nu måste jag strax iväg!

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Citykillen said...

Hej. Jätte bra in lägg!

Vicky M said...

tack :)