Sunday, May 24, 2009

Tunesien resan Del 1

Day 1:
Det började tidigt en fredag. Jag hämtade upp Emi och vi körde de dryga 200km till Friedrichshafen där vårt plan avgick kl. 11 typ. Innan dess fick jag packa om, på flygplatsparkeringen..haha..

En flygresa på dryga 2h, så landade vi i varma Tunesien och Monastir.




Jag trodde även att det var där vi skulle vara, men det visade sig att vi hade en dryga 2h bussresa till Hammamet och Samira Club. Välkommskommitéen var på plats och spelade för oss medan vi gick till hotellet..haha..

Det blåste ganska ordentligt, inget poolväder (eller strand, då hotellet la på stranden), men vi tog oss en promenad längst med stranden.







Sen kom kvällsmaten. Buffé...Guuud, vad mätt jag blev, jag trodde att jag skulle dö asså. Och desserterna..gaaaH.

Vi dog i vårt rum typ knappt klockan 22...haha...

Day 2:

Nästa dag var inte vädret heller super, vi hade dock bokat in en SPA-behandling, med dampbad, peeling och alginpackning. Denna gjorde att var man inte bekväm med varandra, så blev man..haha...


Under dagen begav vi oss dock ner till en annan del Hammamet Marina längst med stranden, en ca 40 minuters prommenad till en vacker hamn. Det blåste fortfarande, men solen stekte ganska ordentligt, så Matthew Williamson scarfen kom till bra användning :)






Vi tog en lätt lunch, mozzarella och tomater, antipasti, innan, sen vi shoppade lite smått inne i en galleria, samt lite dricka, innan vi tog en taxi tillbaka till hotellet.


På kvällen var det dags för Eurovision Song Contest. Mina favoriter var i topp. Innan skrev jag att jag inte gillade Alexander Rybak - Fairytale. Men måste säga att jag gillar den mer och mer jue fler gånger jag hör den. Efter Eurovision blev det sova..haha...

Day 3:
Nästa dag var det riktigt fint väder, så poolen all day long med Victoria Beckham - Learning to fly i högsta hugg. Pina Colada, sol, vattenrutschkanor, ja vad mer kan man vilja ha? :) Kvällen avslutades med en promenad och massage, sedan the rooom. Vi var så lata orkade inte gå ut så fort vi hamnade i sängen med våra drinkar (vi köpte en liter Martini och en liter Absolute Vodka Pear på flygplatsen).









Dagen efter var det dags för en Berberby tur på kameler, men mer om fortsättningen på resan i nästa del :)
puSS,
xXxVickanxXx

No comments: