Monday, July 20, 2009

Lördagen+Söndagen i Falsterbo

JMS Derby, som vanns av Jur Vrieling Nerina, bästa svensk var Svante Johansson på en 5:e plats, och sedan ALEX Zetterman på en 9:e plats med Laetitia. Så himla grym är han, och någon ska bara försöka få honom att tro något annat :@

Det blåste ganska ordentligt, men som tur regande det inte (vi minns jue förra året!). Sedan blev det fint igen. Sixbar stod på programmet (kolla inlägget under) och därefter fotbollsmatchen mellan Falsterbo Finest och Riders FC (där Daniel är lagkapen). Jessica Almenäs (som för övrigt är ihop med Tony André Hansen, för er som inte visste) var kommentator, hon verkade störa Daniel ganska mycket. Typ efter 1 minut frågar hon honom vad han tycker om sitt lags insatser, han typ svarar kort, sedan börjar hon plåga Alex (som inte hade något med lagen att göra). Sen efter halvleks pausen, så springer hon efter Daniel ut på plan, han svarar något irriterat, hon ba "Ehh, nä nu får du ge någon längre kommentar". Efter en liten stund fick hon en fotboll i nyllet, så hon började blöda och fick avsluta sitt kommenterande. Alla verkade kolla vad som hänt, utom Daniel, han verkade bara vara glad..haha... dock inte han som sköt skall tilläggas :P Riders FC förlorade igen, med 3-2.


Var hemma strax innan 22 och vi skulle ner till nattklubben. Lååång kö, men som tur var vi på listan, var dock så sjukt mycket folk och både jag och Malino var möra efter dagen innan, så vi stannade typ bara i 1h (därtill var jag där med bil).

Idag åkte vi ner till Battle of the sexes. Tjejerna vann med 8-4 och fick ROSA täcken..haha... Malin Baryard med sin mage och Jessica stod och kommenderade på tjejerna sida medan Henrik Jonsson och Sylve Söderstravar på killarnas sida.





Thule Ride & Drive, som alltid är kul. Grand Prix:n började till underbart väder...vilket tyvärr ändrades med 10 starter + omhoppning kvar. Till regn..spöregn. Jag hade inget paraply, så hoppade upp och typ la mig mot dommartornet, så klarade mig någorlunda, ja jackan blev våt och håret, men byxorna klarade sig :P Pius Schwizer Ulysse. Svante Johansson var åter bästa svensk (och även ende svensk till omhoppning) på en 4:e plats och 20 000€ rikare.

I och med de bra resultaten i Falsterbo så är han även aktuell för EM, tre platser är redan givna, Helena Lundbäck, Roffe Bengtsson och Svante, sista platsen står mellan Alex, Henrik von Eckerman och Peder Fredricson, och ja, såklart tycker jag och TROR att Alex kommer kamma hem den :)

Sen körde jag Malin till centralen och nu sitter hon på x2000 mot Stockholm och jag chattar med Alex :)


(skrivet 19.7.2009)

Fler bilder från söndagen kommer senare, för jag måste in till stan nu.
puSS, xXxVickanxXx

No comments: